حضور مقامات نظامی آمریکا در اتاق جنگ اسرائیل

حضور مقامات نظامی آمریکا در اتاق جنگ اسرائیل
سه شنبه 28 آذر 1402 - 10:00

خبر: لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا دوشنبه برای دومین بار پس از عملیات طوفان الاقصی وارد سرزمین‌های اشغالی شد؛ قرار است ژنرال چالرز کیو رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای شرکت در نشست‌های اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به اوستن بپیوندد.

العالمیک خبر و چند تحلیل

تحلیل:

- پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت که اوستن در این سفر به رژیم صهیونیستی درباره حمایت قاطع آمریکا از حق آنها برای دفاع از خود اطمینان خواهد داد.

- قبل از آن، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به رژیم صهیونیستی گفته بود که اسرائیل قصد دارد وارد مرحله جدیدی از جنگ از طریق استفاده از ابزارهای دقیق برای هدف قرار دادن سران حماس شود.

- آمریکا همزمان انگلستان، فرانسه، آلمان و بسیاری از کشورهای ناتو را وارد جنگ غزه کرد به گونه ای که همه برای ارسال سلاح و تجهیزات پیشرفته به رژیم صهیونیستی با یکدیگر رقابت می کنند و حتی برخی از آنها با اعزام نیرو، هواپیماهای جاسوسی و پهپاد، رهگیری موشک ها و پهپادهای یمنی که کشتی ها و مواضع نظامی صهیونیستی را هدف قرار می دهند، عملا در این جنگ شرکت کردند.

- آن چه در 73 روز گذشته در غزه شاهد آن بودیم چیزی شبیه معجزه است، معجزه ای که با ایمان به خدا و آرمان فلسطین به وجود آمده است، وگرنه چگونه می توان حمایت همه جانبه کشورهای ناتو در سطوح سیاسی نظامی از رژیم صهیونیستی را تفسیر کرد که در گذشته چند ارتش عربی را شکست داد اما امروز خودش در برابر تعدادی جوان فلسطینی با ایمان که 17 سال است در محاصره قرار دارند، با شکست مواجه شده و نتوانسته اهدافش را در برابر آنان محقق کند.

- حماسه غزه و جوانان باایمانش باید در مدارس، آکادمی ها و دانشگاه های کشورهای عربی آموزش داده شود تا انسان عرب را بازسازی کند، انسانی که توسط رژیم های ضعیف و پست نابود شده است.

- درس غزه ثابت کرد که اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است، طوفان الاقصی سیلی محکمی به صورت این ترسوها و رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش زد تا از خواب غفلت بیدار شوند.

- اگر اوستن و ژنرال های آمریکایی، ناتو اسرائیلی ذره‌ای حیا داشتند، خودشان را زنده به گور می‌کردند و در رسانه‌ها ظاهر نمی‌شدند و از برنامه‌های نظامی یا نحوه استقرار ارتش ها و ناوهای هواپیمابر و کشتی های جنگی و هواپیماهای رادارگریز و موشک های بالستیک و ایجاد پل های هوایی و ارسال بمب های هوشمند صحبت نمی کردند گویی با یک ابرقدرت می جنگند نه با جوانانی که تنها سلاحشان ایمان به خداست.

پربیننده ترین خبرها