اسامه حمدان: اگر دشمن می خواهد اسرایش زنده بازگردند باید تجاوز به غزه را متوقف کند

اسامه حمدان: اگر دشمن می خواهد اسرایش زنده بازگردند باید تجاوز به غزه را متوقف کند
شنبه 2 دی 1402 - 21:06

مقام ارشد حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر می خواهد اسرایش را زنده بازگرداند، باید حملات و تجاوز به غزه را متوقف کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسامه حمدان از رهبران حماس طی اظهاراتی در بیروت که مسقتیم از شبکه خبری العالم پخش شد، خاطرنشان کرد: جنگ نازیستی و تجاوزکارانه به غزه باعث آوارگی یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی شده است.

وی با بیان این که تهدید اسرائیل به نابودی مقاومت توخالی است، گفت: دشمن صهیونیستی در زمینه تحقق اهداف تجاوزکارانه اش در نوار غزه با شکست مواجه شده است.

حمندان در ادامه خاطرنشان کرد،‌ درباره مبادله اسرای دشمن گفت و گو نمی کنیم مگر بعد از توقف تجاوز جنایتکارانه به غزه، اگر دشمن بخواهد اسرایش را زنده بازگرداند باید تجاوز به غزه را متوقف کند.

این رهبر حماس با بیان این که به پیش نویس قطعنامه عربی درباره ارسال کمک به غزه ارج می نهیم، افزود: وظیفه شورای امنیت وادار کردن دشمن صهیونیستی به ورود کمک های کافی به غزه است.

وی گفت: تصمیم شورای امنیت درباره کمک به غزه کافی نیست. موسسات سازمان ملل متحد مسئول ادامه رنج های مردم غزه هستند.

حمدان از کشورهای عربی و اسلامی تسریع در ارسال کمک به غزه را خواستار شد.

وی بر نقش سازمان ملل متحد و آنروا در زمینه حمایت از مراکز اسکان آوارگان و موسسات پزشکی تاکید کرد.

حمدان با بیان این که ارتش صهیونیستی جنایات هولناکی علیه غیرنظامیان و خانواده های غزه مرتکب شده است، افزود: در سایه این جنایات ددمنشانه از موسسات مدافع حقوق بشر می خواهیم فورا برای اطلاع از اوضاع اسرای فلسطینی ذر زندانهای صهیونیستی و تهیه اسناد آن مداخله کنند.

این رهبر حماس تصریح کرد،‌ زوال دشمن صهیونیبستی به یاری خداوند متعال نزدیک است. همه می دانند که بحران در داخل رژیم صهیونیستی به خاطر مقاومت مردم ما رو به افزایش است.

حمدان گفت: تجاوزگری رژیم اسرائیل با شکست مواجه خواهد شد و ارتش صهیونیستی درهم خواهد شکست و ناامید عقب نشینی خواهد کرد و تاریخ تمام این جنایات را ثبت خواهد نمود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد،‌ رژیم صهیونیستی می کوشد جنگ روانی علیه همکاری مصر با این رژیم به راه بیندازد و هر آنچه در این زمینه گفته دروغ است.

این رهبر حماس تصریح کرد،‌ مقاومت همچنان با قدرت تلفات سنگینی به دشمن وارد می کند.

پربیننده ترین خبرها