«کریسمس خاموش» استرالیا

«کریسمس خاموش» استرالیا
يکشنبه 3 دی 1402 - 17:26

گروهی از مردم سیدنی استرالیا در حمایت از مردم فلسطین، کارزار «کریسمس خاموش» به راه انداختند و با شعار «عیسی (ع) در فلسطین متولد شد» راهپیمایی کردند.

العالم - آسیا

تارنمای دانشگاه سیدنی، پس از ۱۱ هفته اعتراضات علیه اشغال فلسطین و جنگ غزه توسط رژیم اسرائیل، در ۲۳ دسامبر (شنبه) دو تظاهرات دیگر در سیدنی برگزار شد.

مسیحیان فلسطینی در استرالیا با همراهی چندین جنبش اعتراضی در سطح شهر با سردادن شعارهایی یادآوری کردند: کریسمس در فلسطین برگزار نمی‌شود.

در تجمع اعتراضی دیگری، جانا فیاد، رئیس مشترک گروه‌های معترض در هاید پارک، اظهار داشت: با وجود ۱۲ میلیون کلمه به زبان عربی، ۱۷۰ هزار کلمه قابل ترجمه به انگلیسی برای بیان غم و اندوه مردم فلسطین کافی نیست.

او با اشاره به شهر جنین گفت: این جایی است که سربازان اسرائیلی فلسطینیان را مورد توهین و تمسخر قرار می‌دهند و ویدئوهایی را در رسانه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند.

فیاد، در مورد اینکه چگونه موجودیت فلسطین زیر سوال می رود سخن گفت و با بیان خاطره ای گفت: از من پرسیده شد: اهل کجا هستی؟ و پس از این که گفتم فلسطینی، آن شخص پاسخ داد: ما از رژیم اسرائیل دیدن کرده ایم! و گفت: پس شما فلسطینی هستید اما اصلاً این به چه معناست؟

اصالت سیاعره بر چگونگی آموزش فلسطین به او درباره بی عدالتی و نیاز به مقابله با ظلم تاکید کرد و گفت: فلسطین تاریخ من نیست، تنها چیزی است که من هستم.

سیاعره اظهار داشت: یمن باید به خاطر اقدامش در دریای سرخ که رژیم اسرائیل را مجبور کرده مسیر کشتیرانی خود را تغییر دهد و میلیاردها خسارت متحمل شود، ستایش شود.

سیاعره افزود: رژیم اسرائیل سزاوار این نیست که به عنوان «دموکراتیک ترین دولت خاورمیانه» شناخته شود و چیزی برای گفتن باقی نمانده است، جز اینکه «به جنگ ادامه دهد».

ریم، یک مسیحی فلسطینی-استرالیایی درباره زندگی به عنوان یک شهروند درجه دوم در مرزهای ۱۹۴۸ و همچنین تجربیات متفاوت کسانی که در غزه، کرانه باختری، جوامع اقلیت و پناهندگان بدون تابعیت زندگی می کنند، اظهار داشت: همه بازماندگان نکبت هستند.

ریم همچنین به شرکت کنندگان یادآوری کرد: مسیحیان فلسطینی، از نوادگان اولین مسیحیان جهان، نمی توانند مانند ما جشن بگیرند، زیرا هیچ چیز تحت اشغال، مقدس نیست.

وی افزود: کلیساها در فلسطین دستور «کریسمس خاموش» را که شامل دعا و اقدام است، به جای جشن صادر کرده اند.

ریم همچنین به جمعیت معترضان یادآوری کرد: عیسی در فلسطین به دنیا آمد و او برای آزادی یک قوم به قیمت جان مردم دیگر تلاش نکرد، زیرا خدا یک مشاور املاک نیست!

او اشاره کرد: اکنون کنشگری گزینشی در حال انجام است، میلیون ها تلاش جهانی نیاز است تا یک جمله ساده بگوییم: «کشتار مردم را متوقف کنید». بنابراین، به خاطر انسانیت، همه ما باید خود را فلسطینی بدانیم و هنگام فراخوان برای آتش بس و پایان اشغالگری خسته نشویم.

به گزارش ایرنا،‌ یک نوجوان ۱۰ ساله فلسطینی استرالیایی به عنوان سخنران آخر این اعتراض اظهار داشت: با وجود اینکه هرگز پا به فلسطین نگذاشته است اما فلسطین همیشه در او زندگی می کند.

او این باور اسرائیلی‌ها را رد کرد که «پیرها می‌میرند و جوان‌ها فراموش می‌کنند» و از جوانان فلسطینی خواست به میراث خود افتخار کنند، حتی زمانی که سکوت می‌کنند یا احساس می‌کنند به آنها تعلق ندارند.

معترضان پس از این سخنرانی به سمت پارک بلمور سیدنی حرکت کردند.

در طول این راهپیمایی، شعارهایی مانند «غزه، غزه، گریه نکن. فلسطین هرگز نمی‌میرد»، «نتانیاهو نمی‌توانی پنهان کنی، تو داری نسل‌کشی می‌کنی» و «زنده باد غزه» سر داده شد.

پربیننده ترین خبرها