گزارش العالم از نشست همبستگی با غزه در استانبول با مشارکت زنان 30 کشور

يکشنبه 3 دی 1402 - 17:59

کنفرانسی در استانبول تحت عنوان "زنان؛ طوفان  الاقصی" با حضور رسمی زنان 30 کشور جهان اسلام برای فعال کردن نقش زنان مسلمان در تربیت نسل آزادی و حمایت از غزه برگزار شد.

العالم ترکیه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در ترکیه،‌ هیئت های زنان 30 کشور، در کنفرانس زنان ، طوفان الاقصی به استانبول آمدند. دراین کنفرانس راه های حمایت معنوی و مادی از غزه با توجه به نسل کشی اشغالگران در نوارغزه محاصره شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سهام حماده، که از موریتانی آمده بود، گفت: «ما آمده ایم تا نارضایتی خود را ابراز و تأکید کنیم که دلمان برای آنچه که بر سر مردم سرافراز فلسطین می‌ آید، به ویژه آنچه برای برادران ما در غزه می‌گذرد، خون است. آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، نه جنگی برابر است، نه جنگی برای حذف حماس، بلکه جنگی برای نابودی کودکان و زنان است».

کنفرانس "زنان؛ طوفان الاقصی" شاهد جلسات مباحثه و سمینارهایی برای آماده سازی نسل آزادی بخش در سطح اسلامی و پیشبرد نقش زنان مسلمان در حمایت از غزه و فلسطین در همه سطوح بود.

دکتر تغرید صیداوی، رئیس جمعیت زنان الاقصی گفت: «ما درصدد بودیم در بنیاد زنان الاقصی نقش خود را ایفا کنیم و پیام مان را به زنان دیگر برسانیم که ما هم در این مرحله تاریخی حساس و در حمایت از مردم و پایداری غزه که از عزت و کرامت خود دفاع می کنند، نقش داریم.

بشری النتشه، یکی از کودکان شرکت کننده در یک نمایش هنری، در پیامی به مردم غزه گفت: " قلب ما با شماست. شما را فراموش نمی کنیم. ما همه یکی هستیم و انشاالله با دعای خود به شما کمک خواهیم کرد

این همایش شاهد فعالیت های هنری در بیان همبستگی زنان جهان اسلام با غزه بود.

این کنفرانس علاوه بر حمایت معنوی، شاهد یک کمپین کمک مالی برای غزه بود که شرکت کنندگان حاضر برای یاری فلسطینیان نوار غزه به آنها کمک مالی کردند، همچنین مردم و نهادها برای بازسازی نوار غزه بلافاصله پس از پایان جنگ اعلام آ‌مادگی کردند.

اهمیت فعالیت های رسمی و مردمی برای حمایت از مردم محاصره شده غزه که بیانگر جنایت جمعی اشغالگران است، با توجه به جنگ ویرانگر غزه، خود را به خوبی نشان می دهد، شاید این حضور زنان یاریگر مردم غزه از 30 کشور جهان اسلام ، انگیزه ای برای یک جنبش مردمی موثرتر برای حمایت از مردم غزه باشد.

پربیننده ترین خبرها