امین حطیط: شهید سلیمانی؛ بنیانگذار مکتب مقاومت است + فیلم

سه شنبه 5 دی 1402 - 13:12

امین حطیط، کارشناس مسائل نظامی گفت : سردار شهید قاسم سلیمانی یکی از مهمترین شخصیت های اثرگذار در صحنه رویارویی با رژیم صهیونیستی بود.

العالم - ایران

امین حطیط در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت : شهید سلیمانی سه ویژگی خاص داشت که معمولا در یک نفر جمع نمی شوند؛ یکی از این سه ویژگی، یقین و اعتقاد و ثبات در راه انجام وظیفه به رغم تمام مشکلات موجود است. عقیده و ایمان، مبنای مبارزات ایشان بود.

وی افزود : دومین ویژگی، اینکه ایشان در عرصه نظامی گری و سیاست حرفه ای بود. ایشان در عین اینکه نمی خواستند در رسانه ها حضور داشته باشند در عرصه سیاست و میدان نظامی گری به یک اندازه فعال بودند. به همین دلیل توانستند در آن واحد، دستاوردهای چشمگیری را محقق کنند که از عهده 10 شخصیت حرفه ای خارج بود.

ویژگی سوم، قدرت و مهارت ایشان در پیگیری و مطالعه اوضاع کلی و به ویژه صحنه عملیات به طور خاص بود. ایشان اوضاع موجود را تحلیل می کردند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و از آنها در اجرای عملیات و مدیریت صحنه استفاده می کردند. لذا توانستند همچون ریسمانی محکم سراسر بخشهای محور مقاومت را به هم پیوند زده و زنجیره ای محکم و قطع نشدنی ایجاد کنند.

امین حطیط خاطرنشان کرد که مجموع این ویژگی ها خواب و آرامش را از چشمان رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفته و با تحقق دستاوردهایی، کل نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید کنند. به همین دلیل بود که بانیان و صاحبان این نقشه ها به رهبری آمریکا تلاش کردند ایشان را از صحنه حذف کنند چون او را مانعی در مسیر تحقق نقشه های خود می دانستند؛ اما به رغم ترور فیزیکی ایشان باز هم نتوانستند به هدف خود برسند چون سردار سلیمانی مکتبی را در مقاومت پایه گذاری کرد که ارکان و مبانی و اصول کاری خاص خود را دارد و به کانون جذب آزادگان و مجاهدان و مبارزان تبدیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که با هر پیروزی که هر بخش از محور مقاومت به نام خود ثبت می کند، شهید سلیمانی را می بینیم که با صدای بلند اعلام می کند که "من همیشه با شما هستم".

پربیننده ترین خبرها