ادعای رسانه پاکستانی: کشتی تجاری به مقصد کراچی در دریای سرخ هدف قرار گرفت

ادعای رسانه پاکستانی: کشتی تجاری به مقصد کراچی در دریای سرخ هدف قرار گرفت
چهارشنبه 6 دی 1402 - 13:59

یک رسانه پاکستانی امروز (چهارشنبه) مدعی شد: کشتی کانتینری که از بندر عربستان به مقصد بندر «کراچی» در جنوب پاکستان در حرکت بود در دریا سرخ هدف شلیک موشک قرار گرف

العالم - آسیا

تارنمای خبری روزنامه انگلیسی زبان «اکسپرس تریبیون» نام این کشتی را «یونایتد-۸» اعلام کرد و به نقل از بیانیه مالک کشتی نوشت: یک کشتی کانتینری در حالی که از بندر ملک عبداله در عربستان سعودی به سمت بندر کراچی در حرکت بود، روز سه‌شنبه در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت، اما حادثه تلفاتی نداشت.

به ادعای مالک این کشتی، این حمله موشکی از سوی یمن صورت گرفته است.

تریبیون افزود: شرکت کشتیرانی مدیترانه گفت که «یونایتد-۸» در مسیر حرکت به مقصد کراچی پاکستان هنگام عبور از دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت. در عین حال همه خدمه سالم هستند و هیچ آسیبی گزارش نشده و ارزیابی کامل کشتی در حال انجام است.

براساس این گزارش، تاکنون هیچ واکنش رسمی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان و یا نهادهای نظامی این کشور درباره هدف قرار گرفتن کشتی به اصطلاح تجاری به مقصد کراچی اعلام نشده است.

دهم آذرماه امسال نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد که یک کشتی جنگی را در خلیج عدن تنها برای اطمینان از ایمنی کشتی‌های تجاری پاکستان و فعالیت‌های دریانوردی این کشور مستقر کرده است.

در عین حال یک مقام رسمی پاکستانی اواخر آذر ماه با رد هرگونه مشارکت کشورش در یگان عملیات مشترک ۱۵۳ در دریای سرخ و یا خلیج عدن، گزاش‌ها در خصوص حضور در این یگان نظامی چندملیتی را بی اساس خواند.

نیروهای مسلح یمن چندین بار اعلام کرده اند که در همبستگی با فلسطینی‌های بی دفاع و مظلوم در نوار غزه و به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، کشتی‌های رژیم اسرائیل یا متعلق به شرکت های صهیونیستی را هدف قرار می دهند و از کشورها خواسته‌اند از کار کردن شهروندان خود بر روی این کشتی‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا،‌ پیش از این چهار شرکت بزرگ حمل و نقل از جمله MSC که بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان است، اعلام کردند که به دنبال حملات یمن به کشتی‌ها، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهند کرد.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها