آغاز مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید رضی موسوی در میدان امام حسین علیه‌السلام +ویدیو

پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 09:16

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید رضی موسوی در میدان امام حسین علیه‌السلام آغاز شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی، صبح امروز (پنجشنبه ۷ دی‌ ماه) از ساعت ۸ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز شد.

شهید سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در جریان حمله عصر روز دوشنبه ۴ دی ماه رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید سیدرضی موسوی سه شنبه ( ۵ دی‌ماه) با نوای «لبیک یا حسین» روی دستان مردم در حرم‌های حضرت رقیه و زینب سلام‌الله علیهما تشییع شد.

پیکر این شهید ترور که توسط رژیم اشغالگر قدس در سوریه به شهادت رسید، ابتدا در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها روی دستان جمعی از مردم و زائران با نوای لبیک یا حسین تشییع شد.

خادمان این آستان روز سه شنبه حرم ریحانةالنبی را سیاهپوش کردند و با ورود پیکر این شهید، حاضران با صلوات آن را برای آخرین‌بار دور حرم دردانه ارباب طواف دادند.

پس از آن پیکر شهید سیدرضی موسوی به سمت حرم حضرت زینب سلام الله علیها منتقل شد. تیم استقبال از پیکر این شهید ترور در منطقه زینبیه و صحن حرم عمه سادات مستقر و با ورود پیکر شهید، روی دستان مردم تشییع شد و در جوار ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها قرار گرفت.

سپس پیکر مطهر شهید به کربلا منتقل و طواف در حرم های مطهر حضرت اباعبدالله الحسین و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل علیهم السلام انجام شد.

آیین تشییع و بدرقه پیکر شهید صبح امروز (هفتم دی ماه ۱۴۰۲) در میدان آیینی امام حسین (ع) تهران آغاز شده و قبل از ظهر آیین خاکسپاری پیکر شهید در امامزاده صالح تجریش برگزار می شود.

وی از مستشاران قدیمی نیروی قدس سپاه در سوریه و یار و همراه حاج قاسم سلیمانی بود که در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه فعالیت داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

پربیننده ترین خبرها