گزارش العالم از مراسم تشییع پیکر شهید رضی موسوی در تهران +ویدیو

پنج‌شنبه 7 دی 1402 - 10:30

پیکر سردار شهید سید رضی موسوی که دوشنبه (4 دی ماه)‌ در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق پایتخت سوریه،به شهادت رسید، صبح امروز در میدان امام حسین (ع) تشییع شد.

العالم – ایران

خبرنگار شبکه خبری العالم در میدان امام حسین (ع) گزارش داد، این مراسم از میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد و تشییع کنندگان که تصاویر شهدا و پرچم های محور مقاومت را با خود داشتند، علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.
قبل از شروع مراسم، مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید والا مقام نماز اقامه کردند و ضمن تسلیت به خانواده آن شهید، از تلاشهایش در مسیر مقاومت تقدیر نمودند.

شرکت کنندگان در این مراسم خواستار انتقام خون این شهید و شهدای راه مقاومت شدند که در دفاع از حرم های مطهر و اسلام به شهادت رسیدند.

شرکت کتندگان در آیین تشییع سردار شیهد سید رضی موسوی خاطرنشان کردند که راه شهدا را ادامه خواهند داد و مقاومت اسلامی در برابر تجاوزات صهیونیستی- آمریکایی متوقف نخواهد شد.

شهید سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در جریان حمله عصر روز دوشنبه ۴ دی ماه رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید سیدرضی موسوی سه شنبه ( ۵ دی‌ماه) با نوای «لبیک یا حسین» روی دستان مردم در حرم‌های حضرت رقیه و زینب سلام‌الله علیهما تشییع شد.

پس از آن پیکر شهید سیدرضی موسوی به سمت حرم حضرت زینب سلام الله علیها منتقل شد. تیم استقبال از پیکر این شهید ترور در منطقه زینبیه و صحن حرم عمه سادات مستقر و با ورود پیکر شهید، روی دستان مردم تشییع شد و در جوار ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها قرار گرفت.

سپس پیکر مطهر شهید به کربلا منتقل و طواف در حرم های مطهر حضرت اباعبدالله الحسین و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل علیهم السلام انجام شد.

پیکر این شهید والامقام در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها