قالیباف: سردار سلیمانی امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم زد

قالیباف: سردار سلیمانی امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم زد
سه شنبه 12 دی 1402 - 13:22

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حاج قاسم سلیمانی توانست امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم زند، گفت: باید رفتار شهید سلیمانی در تمامی ابعاد به عنوان الگو تبیین شود.

العالم - ایران

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهید قاسم سلیمانی مرد میدان بود و به معنای واقعی مرد عمل، کارآمد، شجاع، مخلص و محاسبه‌گر بود.

وی ادامه داد: آنچه شهید سلیمانی را متمایز می‌کرد، کارآمدی‌اش بود و این‌که می‌توانست راه باز کند و در میدان عمل مشکلات را پشت سر گذارد.

سردار سلیمانی امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم زد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه در همه این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است، کارآمدی و توان حل مساله شهید قاسم سلیمانی بود، حاج قاسم در میدان‌های مختلف پیروز بود و توانست امنیت و آرامش را برای مردم ایران رقم زند. این پیروزی‌ها از محاسبه دقیق شرایط و پرهیز از شتاب‌زدگی و بی‌ملاحظگی و استفاده از تمام مردم، واقع‌گرایی و باور عمیق به سنت‌های الهی برآمده بود.

قالیباف ادامه داد: حاج قاسم نه تنها الگوی نظامی کم‌نظیر بود که در لیست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود نیز الگویی برجسته‌ به شمار می‌رفت. او به دلیل باور عمیق به مردم و اثربخشی مردم و باور به آرمان‌های اسلام و انقلاب، در همه ابعاد وجودی رشد کرد و باید رفتار او در تمام ابعاد به عنوان الگو تبیین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز حاج قاسم در عین شهرت، گمنام است و در عین شناخته بودن همچنان ناشناس است چون بسیاری از ابعاد وجودی او از جمله ابعاد سیاسی و اجتماعی رفتارش و کارآمدی او در حل مسائل مغفول مانده است.

باید حاج قاسم را همانگونه که زندگی می‌کرد به مردم نشان داد

قالیباف اظهار کرد: مردم‌باوری غیرشعاری و خداباوری شهید سلیمانی پشت انبوهی از تصاویر و پوسترها پنهان مانده است. جوانان و اندیشمندان انقلابی باید تبیین کارآمدی حاج قاسم و روش حل مساله او را به صورت جهادی در دستور کار قرار دهند و حاج قاسم را آنگونه که زندگی می‌کرد به مردم نشان دهند؛ رحمت خدا بر سید شهدای مقاومت و یاران او.

وی همچنین با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) روز زن و ولادت امام خمینی (ره) گفت: مجلس یازدهم با تصویب قانون خانواده و جمعیت و اولویت دادن به خانواده و مادران در بهره‌مندی از امکانات کشور و همچنین تصویب کلیات قانونی برای حمایت از زنان و مادران ایرانی بعد از سه دوره معطلی در مجالس گذشته، تلاش کرد تا به وظیفه خود در قبال مادران، زنان و دختران ارجمند و سربلند ایرانی عمل کنند.

کشور ما زمانی قوی است که مادران ایرانی قوی باشند

قالیباف تاکید کرد: کشورمان زمانی قوی است که مادران ایرانی قوی باشند. زمانی ایران سربلند است که زنان ایرانی در خانه، در محیط کار و جامعه سربلند و مورد احترام و دارای فرصت رشد باشند و قانون نیز پشتیبان آنها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ان شاءالله با تصویب نهایی قانونی برای ارتقاء امنیت زنان شاهد تحولی جدی در میزان مشارکت فعال مادران و زنان ایرانی در پیشرفت و توسعه کشور و قدرتمند شدن خانواده ایرانی باشیم.

پربیننده ترین خبرها