سید حسن نصرالله : خون شهدای حادثه تروریستی کرمان هدر نخواهد رفت

سید حسن نصرالله : خون شهدای حادثه تروریستی کرمان هدر نخواهد رفت
جمعه 15 دی 1402 - 17:19

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی عصر امروز (جمعه) به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاج محمد یاغی ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی حزب الله با اشاره به حمله تروریستی اخیر در کرمان گفت که خون شهدای حادثه تروریستی کرمان به هدر نخواهد رفت.

العالم - لبنان

سید حسن نصرالله در سخنرانی عصر امروز (جمعه) خود در حسینیه مقام «سیده خوله» (سلام الله علیها) در بعلبک ، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از مردم ایران در حمله تروریستی کرمان، گفت که خون این شهدا هرگز به هدر نخواهد رفت.

دبیر کل حزب الله همچنین درگذشت حاج ابوتقوی السعیدی فرمانده تیپ ١٢ حشد الشعبی در حمله پهپادی در بغداد را به عراق ، مرجعیت دینی ، الحشد الشعبی و جنبش النجباء تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه تسلیت گفتن من برای شهادت حاج ابوسلیم، از اعماق قلب است، گفت: «از سال ۱۹۸۷ میلادی (مصادف با 1357 هجری شمسی) که جوان بودیم، او را می شناختم و از همان ساعات اول بین ما رابطه برادری، محبت، دوستی و اعتماد کامل به وجود آمد. ابوسلیم یک انقلابی و فعال در منطقه خود و محیط پیرامونش بود که فعالیت خود را از بعلبک شروع کرد.

سید حسن نصرالله افزود : اولین مشوق حاج ابوسلیم جناب آقای موسی صدر بود که در اولین گروه تشکیلاتی در بعلبک ملاقات کردیم و بیش از 40 سال با هم کار کردیم و در برعهده گرفتن مسئولیت با هم پیشرفت کردیم.

وی ادامه داد که این مسیر برای حاج ابوسلیم همراهی با امام صدر، سید عباس موسوی و سید محمد باقر صدر است و به رهبری تاریخی امام خمینی (ره) منتهی می شود.

او گفت : در حزب الله، سرنوشت ما این بود که در آغاز کار حزب الله، زمانی که رهبری منطقه بقاع تأسیس شد، ما در بقاع باشیم و با هم کار کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: «ابو سلیم یاور، یاور، پشتیبان، مددکار و حاضر در هر یک از نقاط این مسیر بود، بصیرت حاج ابوسلیم این پایداری را ایجاد کرد و حضور ابوسلیم عالی بود. بیشتر دوران جوانی و عمرش صرف خدمت به بقاع و اهل آن شد و آنها سزاوار همه اینها هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «مردم بقاع از تقدیم خون خود وهیچ فداکاری دیگری دریغ نکردند و امروز شاهد هستیم که مردم بقاع و طوایف آن و همچنین در شهرها و حومه جنوبی در مراسم تشییع و سوگواری برای شهیدان مشارکت کردند و اصرار فراوان بر ادامه این راه دارند، هر چقدر هم که ادامه این راه نیاز به فداکاری‌های بزرگ و جانفشانی داشته باشد، ایستاده‌اند.»

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به رشادت های رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان گفت : مقاومت اسلامی در ماه گذشته ۶۷۰ عملیات را در مقابله با نیروهای صهیونیستی، اجرا کرد.

سید حسن نصر الله اظهار داشت : آمار رژیم صهیونیستی تاکید می کند که ۲ هزار نیروی نظامی مجروح به بیمارستان‌های این رژیم در شمال اراضی فلسطین اشغالی منتقل شده‌اند.

دبیر کل حزب الله با اشاره به عمیات موفق رزمندگان مقاومت اسلامی در مقابله با نظامیان صهیونیست گفت : رزمندگان مقاومت با اجرای عملیات‌ های ضد صهیونیستی،‌ موفق شد تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی را درسایه سکوت رسانه‌ای این رژیم، به هلاکت برسانند و یا مجروح کنند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت : در امتداد بیش ۱۰۰ کیلومتر و با گذشت بیش از نود روز از جنگ ،‌ همه مراکز دشمن و مواضع زیادی در پشت خطوط مقدم و شهرک ها در واکنش به حملات آن به غیرنظامیان هدف قرار گرفته است. مرکز نظامی مرزی نمانده که چند بار هدف قرار نگرفته باشد.تجهیزات فنی و جاسوسی در همه مراکز نظامی هدف قرار گرفته است. تجهیزات فنی هدف قرار گرفته از سوی مقاومت، میلیونها دلار هزینه دارد.

وی افزود : مقاومت اسلامی در مدت 3 ماه بیش از 670 عملیات انجام داد و در این مدت 48 پایگاه مرزی چندین بار هدف قرار گرفت. مقاومت اسلامی 494 حمله انجام داد و 50 نقطه مرزی بارها هدف قرار گرفت. تعداد زیادی خودروی نظامی و تانک نیز در مرزها منهدم گردید. پس از این اقدام، نظامیان اسرائیلی از ترس پیشروی رزمندگان مقاومت به سمت محل‌ استقرار آن‌ها، از این پایگاه‌ها به سمت شهرک‌ها گریختند.

وی گفت : عملیات‌ رزمندگان مقاومت برای دشمنی که در مورد تلفات سنگین خود محرمانه عمل می کند، بسیار طاقت فرسا بود. دشمن تعداد کشته ها و مجروحانش را اعلام نمی کند و این بخشی از سیاست پنهان کاری رژیم اسرائیل در مورد خسارات وارده به این رژیم است.

دبیرکل حزب الله همچنین درباره حضور اشغالگران در منطقه گفت : هم اکنون فرصت بسیار مناسبی پیش روی عراقی‌ها و لبنانی‌ها برای پایان دادن به اشغالگری و حضور اشغالگران فراهم شده است.

سید حسن نصرالله افزود: آمریکا نمی‌خواهد جنگ را گسترش دهد زیرا هم اکنون در جبهه اوکراین مشغول است و خود را برای شکست استراتژیک در برابر روسیه آماده می‌ کند.

وی اظهار داشت :‌ امروز فرصتی بسیار مناسب برای رهایی از شر حضور نیروهای آمریکایی در عراق و خلاص شدن از شر روایت‌های جعلی و نادرست آنها در زمینه مبارزه با داعش فراهم شده است. امروز فرصتی تاریخی برای عراقی‌ها به وجود آمده است تا اشغالگرانی را که خون مردم منطقه را می‌ریزند؛ از کشورشان بیرون کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: دشمن تلاش کرد که با پهپادها و هواپیماهای جاسوسی خسارات فنی خود را جبران کند. دشمن سانسور شدید رسانه ای درباره شمار کشته و مجروحان خود اعمال می کند. کارشناسان رژیم صهیونیستی شمار کشته شدگان را سه برابر میزان اعلام شده از سوی ارتش اشغالگر می دانند. طبق آمار وزارت بهداشت اسرائیل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر در جبهه شمال زخمی شده اند.

وی افزود: اگر از میزان تلفات انسانی دشمن و تجهیزات منهدم شده آن آگاه می شدید به خود اجازه نمی دادید درباره بیهودگی جنگ در جبهه شمالی سخن بگویید.یکی از وزیران جنگ اسراییل آنچه را در مرزهای جنوبی رخ می دهد، خواری و تحقیر برای اسراییل دانست. ما اهداف نظامی افسران و نظامیان را هدف قرار می دهیم و اگر خانه ای هدف قرار می دهیم در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان ما است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این آوارگی فشار سیاسی و امنیت به کابینه دشمن وارد می کند. هدف جبهه لبنان، سوریه، عراق و یمن، فشار به کابینه دشمن و فرسودن آن و وارد کردن ضربات دردناک به آن برای توقف جنگ در غزه است. هدف دوم از گشودن جبهه جنوبی لبنان، کاهش فشار میدانی از روی جبهه غزه است. هنگامی که دشمن مجبور به عقب کشیدن نیروها در اعیاد شد نیروهایش را از غزه عقب برد نه از جبهه شمالی.

وی افزود: از سال ۱۹۴۸ این اسرائیل بوده که به جنوب لبنان و مردم و ارتش لبنان حمله کرده و مرتکب کشتار شده است. همیشه ساکنان جنوب لبنان آواره می شدند و امروز اشغالگران اسرائیلی آواره شده اند.

پربیننده ترین خبرها