گزارش العالم از اولین رزمایش مشترک دریایی ایران و عراق در اروند رود+ ویدیو

يکشنبه 17 دی 1402 - 17:17

بسیج نیروی دریایی ارتش ایران و حشد الشعبی عراق اولین رزمایش مشترک را در آبراه اروند رود در جنوب غربی ایران به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی برگزار کردند.

العالم – ایران

به گزارش خبرنگار العالم،‌ رزمایش مشترک مردمی بین ایران و عراق با حضور فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، مسئولان خوزستان و آبادان و سران طوایف و شیوخ عراقی و ایرانی روز شنبه (16 دی ماه) به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان در محل یادمان شهدای والفجر ۸ برگزار شد.

یکی از شیوخ عشایر عراقی شرکت کننده در این رزمایش به خبرنگار العالم گفت: ما آماده ایم در مقابل دشمنان عراق و حاکمیت این کشور بایستیم و از حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر می کنیم.

شرکت کنندگان در این رزمایش مشترک خاطرنشان کردند: ما هرگز لطف و محبت ایران نسبت به خود و دو کشور را فراموش نمی کنیم، آنها جنگیدند و از ناموس ما و کشورمان دفاع کردند، ما هرگز آنها را فراموش نخواهیم کرد و ما دو کشور برادر هستیم.

مهدی هاشمی فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به خبرنگار العالم گفت: مسئولان، شیوخ، فرماندهان حشد الشعبی و نمایندگان پارلمان عراق امروز گرد هم آمدند تا این پیام را بفرستند که این جغرافیا است که ما را از کشورهای محور مقاومت جدا کرده اما همدل و متحد هستیم.

عبدالله شاکر فرمانده تیپ 41 حشد الشعبی عراق نیز گفت: امروز نیروی دریایی به بخشی ضروری از توان بازدارندگی در برابر آمریکا تبدیل شده است که در حال جنگ علیه کشورهای محور مقاومت است.

313 شناور دریایی در این مانور شرکت کردند که 13 مایل دریایی را در 40 دقیقه از مصب اروند رود تا خور ابوصدرین در شهرستان اروندکنار طی کردند.

هدف از برگزاری این رزمایش تقویت همکاری برای تامین امنیت گذرگاه های آبی، تبادل تجربیات نظامی و کنترل مرزهاست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها