برای اولین بار و پس از ترور العاروری؛

شبکه های اجتماعی اسرائیلی سخنرانی سید حسن نصرالله را به عبری ترجمه کردند + فیلم

يکشنبه 17 دی 1402 - 23:08

به دنبال ماجراجویی حساب نشده نتانیاهو در خصوص ترور العاروری در بیروت و وخامت اوضاع در مرز با لبنان، شبکه های اجتماعی رژیم اشغالگر برای اولین بار سخنرانی سید حسن نصرالله به ویژه تهدیدات وی را در باره پاسخ به این تجاوزگری، به زبان عبری ترجمه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین گزارش داد،‌ رژیم اشغالگر از دیروز سرگرم جبهه شمالی در مرز با لبنان شده و می بیند که این جبهه دوباره فعال شده است و می تواند بسترساز تحولاتی شود که جنگی دائمی را در شمال و در کل در اراضی اشغالی به دنبال داشته باشد. به ویژه اینکه ژنرال های سابق به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داده بودند که نباید اوضاع در جبهه شمالی و در کرانه باختری وخیم و بحرانی شود، در حالیکه رژیم اشغالگر از پایان دادن به جبهه باریکه غزه که حلقه ضعیف تر به شمار می رود ، ناتوان است.

بنابر این گزارش، به وجود آمدن این وضعیت در جبهه شمالی ، نگرانی های زیادی را برای رژیم اشغالگر ایجاد کرده است، به طوری که یکی از ژٰنرال های اسرائیلی در شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل احتمال داد که نیروهای حزب الله منطقه الجلیل الاعلی را در هر لحظه ، اشغال کنند و مقاومت لبنان امروز همان مقاومت سال ۲۰۰۶ است به این معنا که امکانات مقاومت از نظر سلاح و تاکتیک های نظامی پیشرفته است.

به گزارش خبرنگار العالم، برخی ها معتقدند که ترور صالح العاروری از اعضای ارشد حماس در لبنان، یک ماجراجویی حساب نشده از سوی نتانیاهو بود که می تواند اوضاع را در جنوب لبنان وخیم کند.

بنابر این گزارش، به دنبال تشدید اوضاع در جبهه شمالی شبکه های اجتماعی رژیم اشغالگر سخنرانی سید حسن نصرالله به ویژه تهدیدات وی را درخصوص اینکه ترور العاروری بی پاسخ نخواهد ماند ، به زبان عبری ترجمه کردند، به خصوص وقتی که تعداد زیادی از مواضع اسرائیلی ها از سوی نیروهای مقاومت لبنان هدف قرار گرفت. واضح است که این اقدام درچارچوب وعده هایی بود که در شمال فلسطین اشغالی عملی شد.

به گزارش خبرنگار العالم، موضع رژیم اشغالگر درقبال جنگ نسبت به روزهای اول شروع جنگ فرق کرده است ، درآن زمان همه جنگ را می خواستند چون واقعا احساس می کردند که ضربه بسیار سنگینی را متحمل شده اند و باید به این حمله پاسخ می دادند، اما اکنون این معادله تغییر کرده است زیرا آن ها فکر می کردند که مقاومت طی دو هفته یا یک ماه از نبرد و پایداری دست خواهد کشید و اسرای اسرائیلی را باز خواهد گرداند و اسرائیلی ها موفقیت های میدانی کسب خواهند کرد این درحالیست که آن ها وارد ماه چهارم جنگ شده اند و به هیچ دستاوردی نرسیده اند.

بنابر این گزارش، هم اکنون ۱۸۵ هزار اسرائیلی از منازل خود در شهرک های شمال سرزمین اشغالی و مجاور باریکه غزه آواره شده اند و امروز در هتل ها ساکن هستند و کابینه رژیم صهیونیستی نیز میلیون ها و میلیاردها برای آن ها هزینه می کند و این باری بر دوش این رژیم است ، به ویژه اینکه این آوارگان حاضر به بازگشت به منازل و مناطق خود نیستند مگر اینکه بتوانند امنیت را به طور کامل به آن مناطق بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها