عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با نود و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با نود و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 20 دی 1402 - 08:17

نود و ششمین روز حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه وکرانه باختری در حالی امروز (چهارشنبه) آغاز شده که این رژیم سحرگاه امروز با محاصره کامل شهر جنین در کرانه باختری با بولدوزر به تخریب زیرساخت های آن مبادرت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری از یورش گسترده اشغالگران اسرائیلی به شهر جنین طی دیشب و بامداد امروز (چهارشنبه) و محاصر کامل این شهر از سوی نظامیان اشغالگر اسرائیلی خبر دادند.

بنابر این گزارش، در این یورش ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای پشتیبانی خود را روانه جنین کرد و پهپادهای این رژیم هم به طور گسترده در آسمان این منطقه به پرواز درآمدند.

همزمان بولدوزرهای اسرائیلی به تخریب زیرساخت‌های شهر جنین مبادرت کردند.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای عصر دیروز (سه‌شنبه) از موج جدید حملات موشکی گسترده مقاومت اسلامی لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در دفاع از فلسطینیان غزه خبر دادند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه ، آمار تجاوز صهیونیست ها به باریکه غزه در نود و ششمین روز پیاپی به ۲۳۳۵۷ شهید و ۵۹۴۱۰ مجروح رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (سه شنبه) شمار کشته های نظامی خود را 514 نفر اعلام کرد. بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد مجروحان این رژیم نیز از 7 اکتبر ( 15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی)‌ تاکنون حدود 2 هزار و438 نفر و تعداد مجروحان آن از آغاز عملیات زمینی در غزه به حدود 1042 نفر رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از نود و ششمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

19:59| وضعیت مسیرهای منتهی به شهر و اردوگاه جنین روی نقشه‌ی گوگل

«خضر شاهین» خبرنگار شبکه العالم: ویدئویی وایرال شده از گوگل مپ که نشان می دهد همه مسیرهای منتهی به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری به دلیل حملات نظامیان صهیونیست بسته شده است.

این امر نشان می دهد که این منطقه، منطقه امنیتی و نظامی اعلام شده است.

فیلم

19:34| ویدئویی از تخریب خیابان های شهر جنین توسط بلدوزرهای رژیم صهیونیستی

film

18:40| تجاوز به غزه؛ ۱۴ جنایت فجیع و ۱۴۷ شهید ظرف ۲۴ ساعت گذشته

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ جنایت فجیع علیه خانواده های فلسطینی در غزه مرتکب شده است که طی آن ۱۴۷ نفر به شهادت رسیده و ۲۴۳ نفر هم مجروح شده اند. این آمار فقط مربوط به کسانی است که به بیمارستان انتقال یافته اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با صدور بیانیه ای تصریح کرد که شماری از قربانیان هنوز در جاده ها یا زیر آوار هستند و امدادگران و نیروهای دفاع مدنی به آنها دسترسی ندارند.

در این بیانیه همچنین آمده است که آمار قربانیان حملات پیوسته صهیونیست ها در نود و ششمین روز پیاپی به ۲۳۳۵۷ شهید و ۵۹۴۱۰ مجروح رسیده است.

18:31| تظاهرات در رام الله علیه سفر وزیر خارجه آمریکا

نیروی های امنیتی تشکیلات خودگردان برخی جوانان شرکت کننده در این تظاهرات را به مدت نیم ساعت بازداشت کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد / فلسطین الیوم

فیلم

17:58| فیلمی از درگیری رزمندگان قسام با خودروها و سربازان صهیونیست در شمال غرب نوار غزه

فیلم

17:27| حماس: آمریکا حامی رژیم صهیونیستی و شریک جنایات آن است

«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس، سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه را در راستای حمایت از اشغالگران صهیونیست دانست.

وی گفت : مواضع آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نشان داد که تفاوتی میان مواضع قبلی او وجود ندارد و حرف جدیدی ندارد. (جزئیات بیشتر)

17:13| رفتار شنیع نظامیان صهیونیست با زنان فلسطینی

ئ

خبرنگار العالم در غزه در گفتگو با شاهدان عینی، از رفتارهای شنیع و غیر اخلاقی نظامیان صهیونیست با زنان و کودکان فلسطینی که در مدرسه مالزیایی واقع بین اردوگاه النصیرات و الزهره در استان الوسطی پناه گرفته بودند، پرده برداشت

16:57|حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به کشتی آمریکایی

سخنگوی رسمی ارتش یمن از عملیات مشترک نیروی دریایی و نیروهای پهبادی ارتش یمن علیه کشتی آمریکایی خبر داد.جزئیات بیشتر

16:42|رئیس مجلس سوریه: ما در کنار مردم فلسطین ایستاده و از آن‌ها دفاع می‌کنیم

رئیس مجلس سوریه گفت: آرمان فلسطین در وجدان ملت ما است؛ ما در کنار مردم فلسطین ایستاده و از آن‌ها دفاع می‌کنیم.جزئیات بیشتر

16:23|پلیس رژیم صهیونیستی، تجمع اعتراض آمیز در مخالفت با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به رام الله در کرانه باختری را سرکوب می کنند.د

16:18|محمود عباس: غزه جزء لاینفک فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که نوار غزه جزئی لاینفک از سرزمین فلسطین است.جزئیات بیشتر

16:04| وزارت بهداشت غزه : رژیم اشغالگر ۱۴ کشتار را علیه خانواده های باریکه غزه مرتکب شد که بر اثر آن ۱۴۷ نفر شهید و ۲۴۳ نفر مجروح شدند و این آمار ، صرفا متعلق به شهد و مجروحانی است که طی ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان ها منتقل شده اند.

15:26|ماشین کشتار رژیم اشغالگر در غزه همچنان می تازد

با گذشت ۹۶ روز از جنگ غزه و در سایه سکوت جامعه جهانی، ماشین کشتار رژیم صهیونیستی همچنان بدون هیچ مانعی، جان فلسطینیان را بی‌وقفه می‌گیرد.جزئیات بیشتر

15:09|بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین؛ لزوم حمایت همه جانبه از مقاومت مردم فلسطین

شرکت‌کنندگان در پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین PUIC در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر توقف درگیری‌ها در غزه، لزوم حمایت همه جانبه خود را از مقاومت مردم فلسطین در همه اشکال آن در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کردند.

14:46|زخمی شدن 17 نظامی اسرائیلی دیگر در غزه در 24 ساعت گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 17 افسر و نظامی اسرائیلی دیگر در نوار غزه زخمی شدند.

14:38|دیدار وزیر خارجه آمریکا و محمود عباس

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن به عباس در مورد حمایت ایالات متحده از اقدامات مشخص برای تشکیل کشور فلسطین اطمینان داده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد اصلاحات اداری، گفتگوهای مثمر ثمری با رئیس تشکیلات خودگردان داشته است.

محمود عباس: نوار غزه بخشی از کشور فلسطین است و برنامه‌های اشغالگران برای جدا کردن آن یا بخشی از آن قابل قبول نیست

14:26|حضور نیروهای فرانسوی در جنگ علیه غزه

1

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از سربازان فرانسوی در حالی که سرود ملی فرانسه "La Marseillaise" را می‌خوانند، در کنار ارتش رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه حضور دارند

14:14|مقاومت نیروهای رژیم اشغالگر را هدف قرار داد

گروهان‌های قدس اعلام کرد تجمع نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار داده است.

14:11|سرکوب اعتراض ها به سفر بلینکن به رام الله

ع

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تظاهرات اعتراضی به سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به رام الله در کرانه باختری را سرکوب کردند

ده‌ها تظاهرکننده با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار توقف «نسل کشی» و آزادی سرزمین‌های فلسطینی شدند.

14:02| اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها در غزه را در این ویدیو ببینید..

B

یک سرباز اسرائیلی چند خانه در غزه را به عنوان هدیه تولد همسرش منفجر کرد!

13:51|روایت یک شاهد عینی از دزدی نظامیان صهیونیست دربازرسی از وسایل خانه فلسطینیان

M

یک شاهد عینی گفت نیروهای اشغالگر در بازرسی وسایل زندگی فلسطینیان در مدرسه مالزی در منطقه النصیرات در نوار غزه، علاوه بر غارت وسایل خانه، پول و تلفن زنان آواره فلسطینی را نیز به سرقت می بردند.جزئیات بیشتر

13:32|گزارش العالم از تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی

به دنبال گسترش تجاوزگری های رژیم اشغالگر به جنوب لبنان و پاسخ مقاومت به آن، تنش ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی از قواعد درگیری‌ها خارج شده است.جزئیات بیشتر

13:12|تاکید نماینده مجلس لبنان بر استفاده از تمام ابزارها برای جرم‌انگاری جنایات اسرائیل

نماینده مجلس لبنان خواستار استفاده از تمام ابزارها برای جرم انگاری جنایات رژیم اسرائیل در قبال مردم فلسطین در دادگاه‌های بین‌المللی شد.جزئیات بیشتر

12:44| پخش تصاویر کوادکوپتر جاسوسی اسرائیلی که مبارزان گردان‌های قسام در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه تحت کنترل خود گرفتند

U

12:34|تخریب منزل خانواده‌ای فلسطینی در جنوب قدس

V

نظامیان اشغالگر صهیونیستی امروز چهارشنبه با حمله به شهرک صور باهر در جنوب قدس، خانه شهروندی فلسطینی را تخریب کردند.

12:17|پیشنهاد ایجاد صندوق آسیایی و بین‌المللی برای بازسازی غزه و پاک کردن آثار جنگ

محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق در سخنرانی خود در نشست اضطراری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی درباره فلسطین:ما به تکیه بر موضع ثابت خود در قبال فلسطین قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی را به تصویب رساندیم و معتقدیم تنها محکوم کردن روابط با این رژیم بی‌معنا است.

11:23|مقاومت مرحله بعدی جنگ در غزه را مهندسی می‌کند

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها، نگاه‌ها به نتیجه نهایی جنگی دوخته شده که با گذشت زمان، نقشه جغرافیایی آن تغییر کرده است.

11:16|حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده‌های رژیم اشغالگر مناطقی در جنگل‌های اللبونه در بخش غربی جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

11:08|تشدید تنش با حزب لله؛ بیمارستان‌های اسرائیل در حالت آماده‌ باش قرارگرفتند

رژیم صهیونیستی با توجه به تشدید تنش ها با حزب الله لبنان در مزرهای شمالی به بیمارستان های خود اعلام وضعیت اضطراری کرد.جزئیات بیشتر

10:44|شهادت 60 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

منابع خبری اعلام کردند که در حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرکزی نوار غزه در 24 ساعت گذشته، 60 فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

10:37|هراس اسرائیل از حملات مقاومت لبنان

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت: پاسخ حزب الله چیزی نیست که بتوان آن را دست کم گرفت، زیرا پهپادی که موفق به نفوذ به مناطق اسرائیلی شد و توانست از دام پدافند هوایی اسرائیل بگریزد و مقر فرماندهی شمال را مورد حمله قرار داد، می توانست «اوری گوردین» فرمانده ارتش را هدف قرار دهد.

10:30|حماس: آمریکا به دنبال توجیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه است

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای توجیه نسل کشی ارتش اشغالگر اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی با بیان اینکه مقاومت فلسطین میان غیرنظامیان متمرکز شده است، تلاش هایی ناکام برای تطهیر دست های به خون آلوده اشغالگران جنایتکاری است که به راحتی خون کودکان، زنان و سالمندان غزه را می‌ریزند.

10:13| شمار شهدای خبرنگار در غزه به 111 نفر رسید

هبه العبادله خبرنگار فلسطینی و دختر بچه‌اش در حمله هوایی رژیم اشغالگر به منزلش در نوار غزه به شهادت رسیدند.

10:07| قالیباف: آنچه امروز در غزه می‌گذرد مایه نگرانی و شرمساری عمیق بشریت است

B

رییس مجلس در پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین: هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در مقابل جنایت ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه بی اعتنا باشد.

موضوع فلسطین مساله بین آنها و رژیم صهیونیستی یا حتی مساله بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی نیست بلکه اهانت به کل بشریت و جامعه بین المللی است.

10:05| آغاز پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) روز چهارشنبه در تهران آغاز به کار کرد.جزئیات بیشتر

09:38|عملیات موشکی و پهپادی گسترده ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

منابع خبری از عملیات گسترده ضد صهیونیستی ارتش یمن با استفاده از موشک های کروز و بالستیک و پهپاد در جنوب دریای سرخ خبر می دهند.جزئیات بیشتر

09:18|شهادت چند فلسطینی در پی بمب‌گذاری در رفح

در پی بمب گذاری که تعدادی از منازل در رفح جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، چند فلسطینی به شهادت رسیدند که پیکر آنها به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل شد .

09:18|سفیر سعودی در لندن: حماس بخشی از راه‌حل سیاسی برای جنگ است

سفیر عربستان سعودی در انگلیس با بیان اینکه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" می‌تواند در شرایطی خاص در دولت آتی فلسطین در نوار غزه مشارکت کند، اظهار داشت که عملیات حماس در هفتم اکتبر، روند عادی‌سازی را هدف قرار نداده است. جزئیات بیشتر

08:51|تجمع خاخام‌ها در سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه

شماری از خاخام‌های یهودی و دانشجوهای علوم دینی، با تجمع در سازمان ملل متحد خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شدند.جزئیات بیشتر

خبر تکمیل می شود)

08:23|تصویری از افسر اسرائیلی که ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن آن در درگیری‌های جنوب نوار غزه اعتراف کرده است

08:18|اعلام وضعیت اضطراری برای بیمارستان‌های رژیم صهیونیست

رژیم صهیونیستی به همه بیمارستان‌های خود دستور داد در حالت اضطراری قرار بگیرند.

07:42|ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر دیگر خبرداد

- ارتش رژیم اسرائیل: یک افسر ذخیره روز گذشته در جریان نبرد در جنوب نوار غزه کشته شد.

07:17|نامه رزمندگان مقاومت به سید حسن نصرالله

T

شبکه «المنار» طی گزارشی، به قرائت متن نامه‌ای که توسط جمعی از رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی لبنان خطاب به دبیرکل حزب‌الله نوشته شده، پرداخت.

در این نامه آمده است: «سربازان شما در اختیار شما هستند تا خداوند دشمنان را به دست آنان عذاب کند و مرهمی بر دل‌های مردم مؤمن باشد. ما به شما و خانواده وفادارمان قول دادیم که بر وصیت شهدا وفادار بمانیم».

07:14|توهین مجدد مقام صهیونیست به سازمان ملل

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز سه‌شنبه طی نشستی در این نهاد بین‌المللی، سازمان ملل را به مرد مستی تشبیه کرد که به دنبال واقعیت در مکان اشتباه است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «درخواست برای آتش‌بس در غزه به معنای چراغ سبز به تمام تروریست‌ها در جهان برای ارتکاب جنایت‌های بیشتر است».

07:10 |گردان‌های قدس: یک نیروی صهیونیست را که در خانه‌ای در جبهه خان یونس مستقر شده بود، با مسلسل و گلوله ضد استحکامات TBG هدف قرار دادیم.

پربیننده ترین خبرها