در سایه سکوت جامعه جهانی؛

ماشین کشتار رژیم اشغالگر در غزه همچنان می تازد

ماشین کشتار رژیم اشغالگر در غزه همچنان می تازد
چهارشنبه 20 دی 1402 - 15:26

با گذشت ۹۶ روز از جنگ غزه و در سایه سکوت جامعه جهانی، ماشین کشتار رژیم صهیونیستی همچنان بدون هیچ مانعی، جان فلسطینیان را بی‌وقفه می‌گیرد.

العالم- فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود، اردوگاه‌های "البریج" و "المغازی" را در مرکز نوار غزه هدف حملات جنگنده‌هایش قرار داد که طی آن، شماری از فلسطینیان شهید و یا زخمی شدند. تیم دفاع مدنی اجساد شماری از قربانیان حملات اسرائیل به منزلی در جبالیا را از زیر آوارها بیرون آورد.

حملات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی به شهر رفح شماری شهید و مجروح برجای گذاشته و اجسادشان به بیمارستان "ابو یوسف النجار" منتقل شده است.

در جنوب نوار غزه نیز گزارش‌ها حاکی از حملات توپخانه‌ای رژیم اشغالگر به مناطقی شرقی شهر خان‌یونس است و صدای درگیری‌های پراکنده در محورهای درگیری در شرق و مرکز شهر شنیده می‌شود.

از سوی دیگر، یونیسف درباره شیوع گسترده بیماری‌های واگیردار میان کودکان در نوار غزه هشدار داده و خواستار توقف جنگ و ورود بی‌قید و شرط کمک‌های انسان‌دوستانه به این باریکه شده است.

یونیسف با بیان اینکه بیش از ۱.۱ میلیون کودک در غزه به دلیل تشدید درگیری، سوء تغذیه و بیماری در نوار غزه در معرض تهدید قرار دارند، گفته که موارد اسهال در کودکان تنها در یک هفته ۵۰ درصد افزایش یافته و ۹۰ درصد کودکان زیر دو سال در معرض "فقر غذایی شدید" قرار دارند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه‌ای، نسبت به بحران دارو و اقدام رژیم اشغالگر به جلوگیری از ورود دارو و تجهیزات پزشکی به نوار غزه هشدار داده و آن را شدیدا محکوم کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر این اقدام رژیم اشغالگر را به مثابه حکم مرگ برای هزاران مجروح و مریض توصیف کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها