تفاهمنامه حج ۱۴۰۳ امضا شد

تفاهمنامه حج ۱۴۰۳ امضا شد
چهارشنبه 20 دی 1402 - 20:36

تفاهم‌نامه حج تمتع ۱۴۰۳ میان ایران و عربستان امضا شد.

العالم - ایران

سید عباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ که شامگاه یکشنبه به دعوت وزارت حج و عمره عربستان و برای مذاکره درباره اعزام زائران به حج تمتع ۱۴۰۳ راهی عربستان شد، از امضای تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۴۰۳ میان دو کشور خبر داد.

در این نشست که معاون حج و عمره این سازمان، سفیر ایران در عربستان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، رئیس مرکز حج و زیارت و مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عربستان نیز حضور داشتند، طرفین درباره موضوعات مربوط به حج از جمله تعداد حجاج و عوامل اجرایی، خدمات مشاعر، رمی جمرات، انتقال دارو و خدمات پزشکی حج، تسهیلات مورد نظر در امور اجرایی و عملیاتی حج، همچنین پیگیری حقوق خانواده شهدای منا و مجروحان حادثه مسجدالحرام گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر اعلام کرده بود سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر است. همچنین هزینه علی‌الحساب این سفر ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده بود. ثبت‌نام حج تمتع از روز جمعه ۱۵ دی‌ماه آغاز شده و با فراخوان اولویت‌ها همچنان ادامه دارد.

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت همچنین قرار بود در این سفر، حل مشکل پروازهای عمره با عربستان را پیگیری کند. این سازمان هنوز نتیجه این مذاکرات را اعلام نکرده و در تایید و یا رد خبر «لغو عمره» که در برخی رسانه‌های داخلی منتشر شده، تا کنون اظهارنظری نکرده است.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر پروازهای عمره را به دلیل صادر نشدن مجوز، تا ۲۴ دی‌ماه تعلیق کرده بود.

پربیننده ترین خبرها