حمله آمریکا به یکی از تاسیسات راداری یمن

حمله آمریکا به یکی از تاسیسات راداری یمن
شنبه 23 دی 1402 - 10:30

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از حمله بامداد امروز به یکی از سایت های راداری نیروهای یمنی خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، حساب کاربری سنتکام در تارنمای شبکه اجتماعی ایکس خبر داد که در ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت صنعا، نیروهای آمریکایی حمله ای علیه یکی از رادارهای نیروهای یمنی انجام دادند.

سنتکام خاطرنشان کرده، این حمله با استفاده از موشک های تاماهاوک ناو "کارنی" و در ادامه حملات ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) انجام شده است.
پیش از این، شبکه المسیره یمن بامداد امروز از بمباران صنعا پایتخت این کشور از سوی آمریکا و انگلیس خبر داده بود.

در همین رابطه شبکه خبری المیادین نیز از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در ضلع شمالی صنعا پایتخت یمن خبر داد. برخی اطلاعات از حملات هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی واقع در نزدیکی فرودگاه صنعا حکایت دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی که نامشان ذکر نشده گزارش داد، ارتش آمریکا حمله دیگری علیه یمن انجام داده است.

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد، آمریکا حمله دیگری در داخل یمن انجام داده و این بار یک تاسیسات راداری را هدف قرار داده است. آمریکا به صورت یکجانبه این حمله را که حجمش نسبت به حمله شب گذشته کمتر بوده، انجام داده است.

آمریکا و انگلیس بامداد روز گذشته (جمعه) نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

در همین حال، ابراهیم العبیدی از رهبران جنبش انصارالله یمن در گفتگو با شکبه خبری العالم تاکید کرد: دشمن پا را از حد فراتر گذاشته و قایق های نیروی دریایی یمن را هدف قرار داده که نقض حاکمیت یمن است علاوه بر این 72 حمله هوایی به استانهای یمن انجام داده است.

العبیدی خاطرنشان کرد: ارتش، نیروی دریایی، یگان پهپادی و موشکی یمن برگ های برنده زیادی دارند که به وسیله آن پاسخی قوی و تاثیرگذاری به تجاوزات آمریکایی-انگلیسی خواهند داد.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها