پیامدهای حمله به صنعا بر منافع رژیم اسرائیل در دریای سرخ

پیامدهای حمله به صنعا بر منافع رژیم اسرائیل در دریای سرخ
شنبه 23 دی 1402 - 19:20

حملات آمریکایی ـ انگلیسی به اهداف نظامی در صنعا و حملات متقابل به ایلات و کشتی های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ دارای پیامدهای علنی و غیرعلنی است.

العالم – فلسطین

افزایش تنش علیه صنعا باعث شده تا صنعا نیز اقدام به مقابله به مثل کند که باعث می شود رژیم صهیونیستی و همپیمانانش به فکر توقف تجاوز به غزه و گفت و گوی غیرمستقیم با حماس بیفتند.

بهترین گواه این مدعا آن است که رژیم صهیونیستی به رغم حمله یمنی به کشتی هایش، اقدام نظامی علیه یمن انجام نداده و فقط به هشدار اکتفا کرده است زیرا در باتلاق غزه گرفتار شده و نمی خواهد در باتلاق یمن نیز گرفتار شود.

از سوی دیگر هزینه هر موشک پدافندی آرو 2 و آرو 3 حدود یک و نیم تا دو میلیون دلار است که دشمن قادر به استمرار استفاده از آن نیست و علاوه بر آن ادامه حملات یمنی به ایلات، باعث کاهش درآمد و واردات دشمن می شود.

از سوی دیگر افزایش گسیل زرادخانه آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف نگهبان شکوفایی در منطقه باعث نظامی شدن منطقه شده و تاثیری منفی بر امنیت آن خواهد داشت.

چنین وضعیتی باعث افزایش بحران اقتصادی ناشی از افزایش هزینه تجارت دریایی به خاطر تغییر مسیر کشتی های باری در دریای سرخ و باب المندب خواهد شد. این در حالی است که فعالیت بندر ایلات رژیم صهیونیستی به خاطر حملات یمنی تاکنون 85 درصد کاهش یافته است.

پربیننده ترین خبرها