گزارش العالم از اعتصاب 100 دقیقه‌ای در صدمین روز جنگ در اسرائیل

دوشنبه 25 دی 1402 - 14:02

یکصد روز پس از تجاوز به غزه، سرزمین های اشغالی به دعوت اتحادیه کارگری اسرائیل وارد اعتصاب صد دقیقه‌ای شد. این اقدام برای تحت فشار قرار دادن کابینه جنگ جهت متوقف کردن آن و انعقاد یک توافق برای آزادی اسیران و بازداشت‌شدگان توسط مقاومت فلسطین صورت گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سرزمین های اشغالی،‌ رژیم اشغالگر دیروز (یکشنبه) در صدمین روز جنگ شاهد 100 دقیقه اعتصاب بود که به دعوت اتحادیه کارگری اسرائیل به نام هیستادروت انجام شد تا بر کابینه این رژیم برای توقف جنگ و آزادی سربازان و اسیران صهیونیست فشار بیاورد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: «امکان ندارد ما در این وضعیت باقی بمانیم، پس از گذشت 100 روز همچنان منتظر بازگشت بازداشت شدگان هستیم.»

با گذشت صد روز از جنگ، تظاهرات در خیابان‌های اسرائیل برای توقف جنگ و حرکت به سمت تبادل اسرا تشدید شده است. این تظاهرات که بنی گانتز، عضو شورای جنگ در آن شرکت داشت، حاکی از تشدید اختلافات داخلی در میان اعضای شورای جنگ است که انتظار می رود با عمیق‌تر شدن بحران سیاسی و امنیتی و عدم دستیابی به اهداف تعیین شده برای جنگ غزه، از هم بپاشد.

راسم عبیدات، روزنامه نگار فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «روند و تحول چشمگیر در این اعتراضات، سر دادن شعارهای سیاسی و درخواست برکناری نتانیاهو و حضور مخالفان نتانیاهو در آن است. تاکنون 4 نخست وزیر سابق از جمله ایهود باراک، ایهود اولمرت، یائیر لاپید و آویگدور لیبرمن موضوع برکناری نتانیاهو را مطرح کرده‌اند. همچنین برای اولین بار روند برگزاری انتخابات زودهنگام در طول جنگ در «اسرائیل» پیشنهاد شده است که اگر این اتفاق بیفتد، تحولی قابل توجه است.»

رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر اقدامات کابینه راست افراطی در این صد روز، شاهد اختلافات داخلی بیشتری در درون بوده است.

یکصد روز از جنگ می گذرد و شکست اطلاعاتی، نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر بیش از پیش عیان شده است و در این بین بنیامین نتانیاهو روز به روز به پاسخگویی در باره وضعیت موجود و زندانی شدن نزدیک تر می شود.

پربیننده ترین خبرها