عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و چهارمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و چهارمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 07:28

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایتگری خود بامداد امروز (پنجشنبه) در یکصدو چهارمین روز از حملات مستمر به باریکه غزه و کرانه باختری، 17 فلسطینی را در جنوب نوار غزه به خاک و خون کشید.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، خبرگزاری "شهاب" فلسطین گزارش داد، بر اثر حمله بامداد امروز به محله "الجنینه" در شرق رفح و منزل خانواده الزاملی 17 فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه در تازه ترین آمار خود اعلام کرده است که شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات ارتش رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) به 24 هزار و 285 نفر و شمار زخمی ها نیز به 61 هزار و 154 نفر افزایش یافته است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و چهارمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:05 | وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت بیش از 172 فلسطینی و زخمی شدن 326 نفر در 24 ساعت گذشته خبر داد.

21:35 | نجات 2 کودک زنده از زیر آوار، توسط نیروهای امدادی

سازمان دفاع شهری غزه این دو کودک را از زیر آوار حملات هوایی رژیم صهیونیستی را زنده بیرون می آورد.

فیلم

21:33 | تلاش برای نجات خانواده ای اسیر شده زیرآوار خانه‌شان در غزه/ مردم غزه 105 روز زیر آوار و تهاجم ارتش صهیونیست

فیلم

21:30 | کودکی که مدتی مقابل چشمان پدر زیر آوار گرفتار بود زنده بیرون آمد/ اما با سر و صورت زخمی و جسم کم جان ببینید چه جوری هوای سر پدرشو داره.

فیلم

فیلم

19:56 | رسانه‌های صهیونیستی از انجام عملیات تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند

فیلم

19:21 | صحنه‌هایی از درگیری مجاهدین قسام با سربازان و خودروهای نظامیان صهیونیست در شهر غزه

فیلم

19:17 | «وائل أبو فنونة» خبرنگار فلسطینی و مدیر شبکه القدس در حملات اشغالگران صهیونیست به مرکز شهر غزه به شهادت رسید

19:14 | أحمد الدره، برادر محمد الدره در بمباران رژیم صهیونیستی به اردوگاه البریج به شهادت رسید

18:38 | تداوم بمباران خان‌یونس در جنوب نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست

17:42 | وزارت بهداشت غزه:

تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر (15 مهر ماه) به 24 هزار و 620 شهید و 61 هزار و 830 زخمی رسیده است.

17:27 | وزارت بهداشت در غزه: نیروهای اشغالگر 337 نفر از پرسنل درمانی را به شهادت رساندند و 99 نفر دیگر از جمله مدیران بیمارستان در شمال غزه را بازداشت کردند.

17:17 | انفجار در کرانه‌باختری

منابع خبری از انفجار در طولکرم واقع در کرانه باختری خبر دادند

فیلم

16:45 | رهبر انصارالله یمن: آمریکا می کوشد جهان اسلام را با تهدید از ارائه هر نوع کمک به مردم فلسطین بازدارد

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در زمینه تحقق اهدافش با شکست مواجه شده اما به ریختن خون بی گناهان ادامه می‌دهد که بر اثر آن تاکنون ده ها هزار فلسطینی شهید و مجروح شده اند.

«عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن امروز در سخنانی گفت: دنیا مظلومیت مردم فلسطین را مشاهده و به آن اعتراف می کند. (جزئیات بیشتر)

16:28 | کانال ۱۲ تلویزیون عبری‌زبان اسناد جدیدی منتشر کرده که برای نخستین بار لحظات حمله نیروهای مبارز "گردان‌های القسام" - شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس - را در بامداد هفتم اکتبر گذشته به سواحل زیکیم در جنوب عسقلان به تصویر کشیده است.

فیلم

15:25 | گزارش العالم؛ بلایی که «طوفان الاقصی» بر سر سران رژیم اشغالگر آورد

یک نویسنده فلسطینی گفت: «عملیات «طوفان الاقصی» و متحمل شدن شکست رژیم صهیونیستی بر اثر این عملیات، عمق اختلافات و تفرقه را در کابینه این رژیم آشکار کرد.» (جزئیات بیشتر)

15:06 | در گرماگرم جام باشگاه های آسیا در دوحه

از پایتخت قطر؛ جنگ را متوقف کنید . کشتار کودکان را متوقف کنید.

فیلم

14:57 | سازمان بهداشت جهانی: هیچ مدرکی دال بر استفاده از بیمارستان‌های نوار غزه برای اهدافی دیگر وجود ندارد.

13:45 | شکست‌ناپذیری فلسطینیان غزه به روایت تصویر

اهالی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، به تلاش برای زندگی در میانه ویرانه ها ادامه می دهند تا نشان دهند که به رغم ویرانی های رژیم صهیونیستی همچنان شکست ناپذیرند.

12:21 | 5 نظامی اسرائیلی در عملیات قسام کشته شدند

نیروهای گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار دادند که بر اثر این حمله 5 نفر از نیروهای صهیونیست کشته شدند.

12:09 | تخریب خانه ای در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی

فیلم

10:43 | گردان های القدس، گردان طولکرم: مجاهدان ما با یک بمب انفجاری بولدوزر نظامی رژیم اشغالگر را در مرکز اردوگاه نور شمس در کرانه باختری هدف قرار دادند و طی آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

08:45 | جنگنده های رژیم اشغالگر حملاتی را در جنوب خان یونس در نوار غزه انجام دادند.

08:43 | درگیری مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در قلقیلیه

به دنبال یورش نظامیان اشغالگر به شهر قلقیلیه در کرانه باختری، نیروهای مقاومت فلسطین با آن‎‌ها وارد درگیری مسلحانه شدند که این درگیری چندین ساعت طول کشید.

منابع محلی گزارش دادند که در درگیری‌های قلقیلیه نیروهای فلسطینی در مسیر صهیونیست‌ها بمب دست‌ساز منفجر کردند.

فیلم

08:39 | یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه امعری در کرانه باختری

نظامیان اشغالگر بامداد امروز (پنجشنبه) به اردوگاه امعری در جنوب شهر بیره در کرانه باختری فلسطین یورش بردند.

صهیونیست‌ها به تفتیش خانه‌های فلسطینیان مبادرت و چند نفر را بازداشت کردند.

به دنبال یورش نظامیان صهیونیست درگیری‌هایی در اردوگاه امعری رخ داد که بر اثر آن دست کم 7 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

فیلم

08:36 | شهادت 19 فلسطینی در بمباران رفح

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل خانواده الزاملی در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند در این حمله جنایتکارانه 19 نفر از جمله 8 کودک شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

07:08 | مخالفت نتانیاهو با عادی‌سازی روابط با ریاض و تشکیل کشور فلسطین

مقام‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه افشا کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا، تمام پیشنهادها و درخواست‌های واشنگتن از جمله عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی در ازای تشکیل کشور فلسطین را رد کرده است.



(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها