وزیر کشور کشته های اتباع غیر ایرانی حمله پاکستان را 9 نفر اعلام کرد+ ویدیو

پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 13:31

وزیر کشور اعلام کرد که تعداد کشته های اتباع غیر ایرانی در حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران 9 نفر بوده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور ایران در گفت وگویی اعلام کرد که تعداد کشته های حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران که همگی از اتباع خارجی بودند، ۹ نفر بوده است.
وی خاطرنشان کرد که در این حمله 4 کودک، 3 زن و 2 مرد کشته شدند.

پیش از این مرحمتی معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن 3 زن و 4 کودک غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی طی صبح امروز (پنجشنبه) از سوی پاکستان خبر داده بود.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله امروز (پنجشنبه) پاکستان به نقطه‌ مرزی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت: کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

وزارت خارجه پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که این کشور یک سری «حملات دقیق علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در داخل ایران» انجام داده که در نتیجه آن تعدادی از «تروریست‌ها» کشته شدند.
رئیس جمهور پاکستان بر لزوم دیپلماسی و تعامل میان تهران و اسلام‌آباد تاکید کرد

به دنبال این واقعه، رئیس جمهوری پاکستان با اشاره به اهمیت روابط برادرانه این کشور با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم بکارگیری دیپلماسی و مذاکرات برای رسیدگی به چالش‌های مشترک تاکید کرد.

بنابر گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، عارف علوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریسم یک چالش مشترک است و برای مقابله با آن نیازمند همکاری جمعی در منطقه و جهان می‌باشد.

پربیننده ترین خبرها