هشدار هلال احمر فلسطین: ۸۰۰ هزار فلسطینی در غزه به مواد غذایی دسترسی ندارند

هشدار هلال احمر فلسطین: ۸۰۰ هزار فلسطینی در غزه به مواد غذایی دسترسی ندارند
جمعه 29 دی 1402 - 19:27

جمعیت هلال احمر فلسطین با وخیم اریابی کردن اوضاع انسانی در شمال نوار غزه در پی حملات بی امان اسرائیل و محاصره این منطقه و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه توسط این رژیم اشغالگر، هشدار داد که حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی در شمال غزه به مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رسانه های فلسطین، جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از عدم امنیت غذایی، کمبود آب سالم آشامیدنی، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و کمبود شدید مواد اولیه مانند آرد، سبزیجات، شیر خشک و دارو رنج می‌برند.

بیانیه جمعیت هلال احمر فلسطین اضافه کرد که کمبود این مواد و تجهیزات، به وخیم تر شدن شرایطی که شهروندان فلسطینی با آن مواجه هستند، منجر شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که شهروندان غزه به آسیاب کردن حبوبات برای درست کردن نان روی آورده‌اند زیرا آرد در این منطقه وجود ندارد.

جمعیت هلال احمر فلسطین با اشاره به اینکه فصل زمستان و وجود سرمای شدید و کمبود لوازم گرمایشی، پتو و تغذیه سالم، وضعیت بد انسانی در غزه را شدت داده است، افزود: به ویژه اینکه بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، خسارات گسترده‌ای به بیشتر منازل وارد شده و پنجره‌ خانه‌ها شکسته است.

این بیانیه اضافه کرد: ادامه روند جلوگیری از ورود سوخت به نوار غزه موجب توقف کار آمبولانس‌ها و ژنراتورهای بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های تصفیه آب و فاضلاب شده است. این جدای از شرایط ناامن این مناطق است که حرکت آمبولانس‌ها و گروه‌های امدادی جهت ارائه خدمات درمانی به مجروحان را مانع می شود.

این نهاد فلسطینی همچنین با اشاره به بازدید گروه‌های این جمعیت از بیمارستان‌های نیمه فعال شهر غزه و شمال آن برای اطلاع از نیازمندی‌ها جهت راه اندازی کامل آنها بر ضرورت صدور مجوزهای لازم برای تخلیه مجروحان خطرناک و بیماران سرطانی از این منطقه و ارائه خدمات درمانی به آنها تاکید کرد.

وزارت بهداشت غزه امروز ( جمعه ) در اطلاعیه ای اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه، در این نوار باریکه شهید شدند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اضافه کرد که طی این مدت ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر در غزه بر اثر حملات رژیم اشغالگر اسرائیل زخمی شده اند.

حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و پنجمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون ۲۴ هزار و ۷۶۲ شهید در پی داشته است رژیم اسرائیل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها