اهمیت پل حلحول که امروز توسط رژیم اشغالگر باز شد، چیست؟

جمعه 29 دی 1402 - 22:40

رژیم اشغالگر امروز منطقه پل حلحول در شمال الخلیل را بازگشایی کرد در حالی که این منطقه برای مدت طولانی توسط نظامیان اسرائیلی بسته مانده بود.

العالم - فلسطین اشغالی

احمد حلایقه خبرنگار العالم در الخلیل گفت: استان الخلیل اشغالی در جنوب کرانه باختری شاهد تشدید تدابیر امنیتی از سوی نظامیان اشغالگر بود که عملیات گسترده‌ای همراه با هجوم به محله‌ها و شهرهای این استان انجام دادند. این حمله‌ها منجر به دستگیری تعدادی از شهروندان فلسطینی پس از یورش به منازل آنها و تخریب و تفتیش وسایل آنها شد.

وی افزود: انبوهی از نظامیان ارتش اشغالگر سحرگاه به روستای بیت عمر یورش برده و یک شهروند فلسطینی و یک کودک را دستگیر کردند. آنها همچنین به خانه یک روزنامه‌نگار فلسطینی یورش برده و آن را تفتیش کردند.

خبرنگار العالم گفت: «ارتش اشغالگر در درگیری با جوانان فلسطینی به سمت آنها بمب‌های گازی شلیک کردند.»

حلایقه وضعیت الظاهریه واقع در جنوب الخلیل را نیز مشابه توصیف کرد. نظامیان اشغالگر با یورش به روستا، خیابان‌های آن را بسته و از تردد شهروندان جلوگیری کردند. آنها همچنین خودروها را توقیف کردند. اشغالگران تاکنون صدها وسیله نقلیه را توقیف نموده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتش اشغالگر امروز منطقه پل حلحول را نیز باز کرد که یک منطقه بسیار حیاتی است و شهر حلحول و الخلیل را به هم متصل می کند. اشغالگران آن را برای مدت طولانی بسته بودند. هرچند امروز این مسیر باز شد، اما بسیاری از ورودی‌ها در استان الخلیل همچنان بسته است که بر زندگی فلسطینیان تأثیر منفی می گذارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها