هشدار صهیونیست‌ها درباره از دست رفتن کنترل اوضاع در کرانه باختری

هشدار صهیونیست‌ها درباره از دست رفتن کنترل اوضاع در کرانه باختری
شنبه 30 دی 1402 - 09:30

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت درباره شعله رو شدن درگیری ها در کرانه باختری هشدار دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند تداوم حملات اشغالگران به فلسطینیان در کرانه باختری نگران کننده است.

منابعی در تل آویو اذعان کردند که پایگاه مردمی حماس در کرانه باختری از زمان هفتم اکتبر به شدت افزایش پیدا کرده است.

این منابع بیان کردند که اگر انتفاضه سوم شروع شود به مراتب شدیدتر از موارد قبلی خواهد بود بویژه این که سلاح به مقدار زیاد در کرانه باختری وجود دارد.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی هاآرتص گفت: حمله در «رعنانا» خیلی غافلگیرکننده نبود زیرا از ابتدای جنگ غزه، تلاش‌هایی برای انجام حملات داخل منطقه خط سبز انجام شده بود. در شرایطی که جنگ غزه جریان دارد و بحران اقتصادی در تشکیلات خودگردان پایان نیافته است، خطر انفجار اوضاع در کرانه باختری بسیار زیاد است. شرایط نگران کننده است و احتمال از دست رفتن کنترل اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

«گدعون لیوی» تحلیلگر بارز صهیونیست نیز به کابینه این رژیم درباره انفجار اوضاع در کرانه باختری به سبب حملات وحشیانه به فلسطینیان و قتل، شکنجه، ربودن و آواره کردن آنها هشدار داد.

وی افزود: هشدارهایی که ارتش درباره کرانه باختری می‌دهد، بی شرمانه و در راستای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ارتش است زیرا فقط شهرک نشینان نیستند که مرتکب کشتار در کرانه باختری می‌شوند بلکه ارتش روزانه مرتکب کشتار علیه فلسطینیان در کرانه باختری از هفتم اکتبر می‌شوند و این به دلیل کینه ای است که از غزه دارند. شهرک نشینان سرمست از بوی خون و ویرانی فزاینده در غزه، به حملات به فلسطینیان در کرانه باختری روی آورده‌اند. آنها فرصت را غنیمت شمرده تا آنجا که می‌توانند فلسطینی‌ها را به ویژه از مناطق فقیر و کوچک بیرون رانده‌اند تا پس از جنگ، شمار زیادی را بیرون کنند.

به گزارش ایرنا، این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به تداوم وحشی گری های شهرک نشینان گفت: احدی در اسرائیل نمی‌خواهد بشنود که شهرک نشینان به شکل افسار گسیخته عمل می‌کنند و کسی هم نمی‌خواهد آنها را متوقف کند، فلسطینی‌ها تاکی می‌توانند تحمل کنند. اسرائیل تاوان خواهد داد و شرایط خونباری رقم خواهد خورد. عامل آن نیز زورگویی اسرائیل است.

گدعون لیوی خاطرنشان کرد، ما فکر می‌کنیم که به ما اجازه داده شده است که هرکاری می‌توانیم انجام بدهیم و تاوانی ندهیم و بازخواست نشویم. ما به این روند بدون توقف ادامه خواهیم داد؛ بازداشت می‌کنیم و می‌کشیم و اموال فلسینیان را غارت می‌کنیم و از حملات شهرک نشینان به اراضی فلسطینی حمایت می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها