عملیات طوفان الاقصی؛

گزارشی از تخریب منازل شهدا و بازداشت بیش از ۶ هزار فلسطینی در کرانه باختری

يکشنبه 1 بهمن 1402 - 17:36

همزمان با ادامه جنگ در نوار غزه، ارتش اشغالگر صهیونیستی با تشدید تهاجمات، یورش، دستگیری و تخریب منازل، به تجاوزگری خود به شهرها و روستاهای کرانه باختری ادامه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، در چارچوب سیاست مجازات دسته جمعی خانواده شهدا، نظامیان اشغالگر با تعداد زیادی خودروی نظامی سبک و سنگین به ورودی شمالی شهر الخلیل یورش بردند و با بستن راه ها از ورود و خروج فلسطینی ها در چندین محله این شهر جلوگیری کردند.

سپس در سحرگاه، بولدوزرهای رژیم اشغالگر اقدام به تخریب منزل شهید عبدالقادر القواسمه در منطقه دائره السیر و منزل شهید نصرالله القواسمه در منطقه بئر المحجر کردند.

قبل از تخریب، نظامیان صهیونیست ساکنان خانه‌های مجاور این دو منزل را مجبور به ترک منازل خود کردند و در این دو مکان حصار امنیتی ایجاد کردند.

پیش از این، بین نیروهای مقاومت و نظامیان اشغالگر در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در شمال کرانه باختری درگیری های رخ داد. در همین حال همزمان با برداشتن موانع در ورودی اردوگاه توسط یک بولدوزر نظامی، نیروی کمکی نظامی جدید به این اردوگاه اعزام شدند.

بنابر این گزارش،‌ ارتش اشغالگر دو برادر به نام‌های ایاد و جهاد العکه را با هجوم به خانه هایشان در خله العامود در نابلس دستگیر کرد و نیروها پس از دستگیری تعدادی از مردان جوان در شهر نابلس عقب نشینی کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین سحرگاه امروز در جریان یورش به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی، جوانی به نام جمیل زکی علی را دستگیر کردند.

کمیسیون امور اسیران سابق و باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای مشترک خاطرنشان کردند که نیروهای اشغالگر از شامگاه جمعه تا صبح شنبه حداقل 22 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به این ترتیب مجموع دستگیری‌ها از هفتم اکتبر گذشته (آغاز عملیات طوفان الاقصی) به بیش از ۶۱۱۵ نفر ‌رسیده است.

بر اساس این بیانیه، دستگیر شدگان افرادی هستند که در منازل خود و یا از طریق پاسگاه‌های نظامی از سوی این رژیم بازداشت و گروگان گرفته شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها