ژنرال‌های آمریکایی: ارتش انگلیس برای جنگیدن بسیار کوچک‌ است

ژنرال‌های آمریکایی: ارتش انگلیس برای جنگیدن بسیار کوچک‌ است
دوشنبه 2 بهمن 1402 - 15:08

برخی ژنرال‌های آمریکایی با هشدار درباره افول قدرت ارتش انگلیس و کاهش شمار نیروهای آن تأکید کرده‌اند که این امر توان رزمی این کشور برای انجام ماموریت‌ها و چالش‌های امنیتی را زیر سوال برده است.

العالم- اروپا

به گزارش العالم، روزنامه "تایمز" در گزارش خود نوشت: کاهش تدریجی نیروهای ارتش، توان رزمی ارتش انگلیس را ضعیف می‌کند و اگر کاهش نیروها با این روال ادامه یاید شمار سربازان ارتش تا سال ۲۰۲۶ به ۶۷۷۴۱ سرباز کاهش خواهد یافت به عبارتی، ارتش شاهد کاهش ۴۰ درصدی از سال ۲۰۱۰ خواهد شد که این تعداد، کمتر از نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده است.

کارشناسان و مقامات نظامی نگرانی خود را از وضعیت رو به افول ارتش انگلیس، به ویژه با توجه به چالش‌های امنیتی فعلی، یعنی تنش در اوکراین و خاورمیانه ابراز می‌کنند. برخی گزارش‌ها می‌گویند ارتش انگلیس باید برای جنگ‌های احتمالی با کشورهای بزرگی مانند روسیه، چین و ایران آماده شود.

"گرانت شاپس" وزیر دفاع انگلیس در مورد نیاز به آمادگی برای جنگ‌های دیگر در ۵ سال آینده هشدار داد.

این گزارش در ادامه به چالش‌های نیروهای مسلح انگلیس از جمله کمبود بودجه برای سرمایه‌گذاری و آموزش و مدرن‌سازی زیرساخت‌ها اشاره کرده و متذکر شده است افول مورد انتظار قدرت انگلیس، نگرانی‌ها درباره نقش این کشور- در مقایسه با نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو- به عنوان قدرت نظامی اصلی را ایجاد کرده است.

با توجه به تغییرات شتابنده در حوزه فنآوری و نیز تهدیدات پیشرفته امنیتی، جهش کیفی در نیروهای دفاعی یکی از چالش‌های پیش روی ارتش‌های کشورهای مختلف است. به نظر می‌رسد نیروهای انگلیسی با چالش‌های بزرگی در نوسازی و بهبود قابلیت‌های نظامی خود مواجه هستند که این امر به نگرانی‌ها در مورد توانایی واقعی ارتش انگلیس برای رویارویی با چالش‌های امنیتی فزاینده دامن زده است.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر بحث و جدل‌ها در محافل رسمی انگلیس درباره ادامه نقش این کشور به عنوان قدرت نظامی، میزان تعهد دولت فعلی به حمایت از نیروهای نظامی و نوسازی تجهیزات آنها و نیز نیاز به استراتژی جامع برای مدرن‌سازی نیروهای انگلیسی و تقویت سازگاری آن تحولات امنیتی مدرن متمرکز است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها