رسانه های عبری:

ترس از انتفاضه سوم در کرانه باختری در پی تشدید تجاوزگری صهیونیستها

ترس از انتفاضه سوم در کرانه باختری در پی تشدید تجاوزگری صهیونیستها
جمعه 6 بهمن 1402 - 10:08

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت که به دلیل اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و اعمال محدودیت‌های هرچه بیشتر بر فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن در میان دستگاه‌های امنیتی، نگرانی‌هایی درباره وقوع انتفاضه جدید در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع بلندپایه امنیتی نوشت که تعلل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای تصمیم‌گیری در خصوص صدور مجوز ورود کارگران فلسطینی از کرانه باختری به «اسرائیل» و نحوه تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطینی است. نیروهای امنیتی با نگرانی هشدار می دهند که ممکن است با تداوم اوضاع فعلی در کرانه باختری ، انفجار و حتی یک انتفاضه جدید رخ دهد.

این روزنامه به نقل از یکی از منابع بلندپایه افزود که برخی گروه های سیاسی که به دنبال اقدامات تحریک آمیز هستند، خواهان سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند و بر جلوگیری از رفت و آمد کارگران فلسطینی اصرار دارند که این مساله ممکن است اوضاع را به سمت وقوع انتفاضه سوم سوق دهد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت ادامه داد: ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ به صورت تهاجمی، متمرکز و عمیق در سرزمینهای اشغالی وارد عمل شده که از زمان اجرای عملیات «سپر دفاعی موشکی» یا گنبد آهنین، بی‌سابقه است.

این روزنامه ادامه داد: «تاکنون چندین موج دستگیری در اردوگاه‌های آوارگان مانند جنین، نور شمس، طولکرم و ... به شکل وسیع انجام شده که 40، 60 و حتی 70 ساعت به طول انجامیده است و در جریان آن صدها فلسطینی کشته و هزاران نفر از آنها دستگیر شدند که حدود 1500 از آنها عضو حماس هستند و در این اقدامات، پهپادهای نیروی هوایی و ماشین آلات زرهی سنگین به کار گرفته شده است.»

این روزنامه عبری زبان تاکید کرد که سرویسهای امنیتی بیم آن دارند که دستاوردهای این حمله‌ها ظرف چند ماه به هدر برود، بدون اینکه گامی برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین برداشته شود.

یدیعوت آحارونوت خاطرنشان کرد: «ترس اصلی در دستگاه امنیتی به خاطر آشفتگی در جامعه فلسطین است که به وضوح قابل مشاهده بوده و به دلیل اظهارات مبنی بر مشارکت ندادن فلسطینی‌ها در کنترل سرزمین‌های فلسطین اشغالی و نیز عدم تصمیم‌گیری در مورد کارگران، این وضعیت می تواند باعث انفجار اوضاع در این منطقه شود.»

پربیننده ترین خبرها