خشم رئیس سازمان بهداشت جهانی از ادعای کذب تل‌آویو

خشم رئیس سازمان بهداشت جهانی از ادعای کذب تل‌آویو
شنبه 7 بهمن 1402 - 10:23

رئیس سازمان بهداشت جهانی به شدت از ادعاهای مطرح شده از سوی تل‌آویو علیه این سازمان به خشم آمد.

العالم ـ آمریکا

«تدروس آدهانوم گبریسوس»، رئیس سازمان بهداشت جهانی به شدت اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه این سازمان درباره همسویی با حماس را رد و ادعاهای تل آویو را کذب و آزار دهنده توصیف کرد.

به گزارش المیادین، وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از سوی تل آویو خاطرنشان کرد: این ادعاها کذب و آزار دهنده است و کارکنان ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی بی طرف است و در راستای سلامت همه مردم عمل می‌کند.

این اظهار نظر در پاسخ به ادعای «میراوو آیلون شاهار» نماینده رژیم اشغالگر در سازمان ملل است که سازمان بهداشت جهانی را به همسویی و همدستی با حماس متهم کرد و مدعی شد که این سازمان مستنداتی را که نشان دهنده استفاده حماس از بیمارستان‌ها برای اهداف تروریستی است، نادیده می‌گیرد.

این ادعایی است که مراجع بین المللی و سازمان ملل آن را تکذیب کرده اند.

پیش از این «شوان کیسی» هماهنگ کننده امور اضطراری پزشکی در سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده بود که شواهدی مبنی بر استفاده از بیمارستان‌ها برای اهداف غیرپزشکی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، دو روز قبل «احمد المنظری» مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی اوضاع در غزه را فاجعه بار توصیف کرده و حمله به مراکز بهداشتی و درمانی را نقض آشکار حقوق بین المللی دانسته بود.

وی بر ضرورت توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و گشودن گذرگاه ها تاکید کرده بود.

پربیننده ترین خبرها