وال استریت ژورنال اعلام کرد؛

پس از 120 روز حمله 80 درصد تونل‌های حماس هنوز سالم است

پس از 120 روز حمله 80 درصد تونل‌های حماس هنوز سالم است
يکشنبه 8 بهمن 1402 - 18:33

برخی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی گفتند که حدود 80 درصد از شبکه تونل های حماس در زیرغزه، پس از هفته ها تلاش اسرائیل برای نابودی آنها سالم است که مانع از تحقق اهداف اصلی کابینه یهودی در جنگ می شود.

العالم - فلسطین اشغالی

این مقامات به وال استریت ژورنال گفتند که جلوگیری حماس از استفاده از تونل ها سنگ بنای تلاش های رژیم اسرائیل برای دستگیری رهبران ارشد حماس و آزادی اسرای باقی مانده اسرائیلی است.

رژیم اسرائیل حملات سنگینی را به بیمارستان ها و دیگر زیرساخت های کلیدی غزه به بهانه تخریب تونل‌های حماس انجام داده بود.

این روزنامه طول تونل‌های حماس در باریکه غزه را که بیش از 300 مایل یا تقریباً نیمی از طول سیستم متروی نیویورک برآورد کرده است و خاطرنشان کرده است که رزمندگان حماس از طریق این تونل‌ها به انبار سلاح‌ و مهمات خود دسترسی مناسبی دارند.

گفتنی است اسرائیل به روشهای مختلف به دنبال پاکسازی تونل ها از جمله نصب پمپ‌هایی برای پر کردن آنها از آب دریای مدیترانه، انهدام آنها با حملات هوایی و مواد منفجره مایع، جستجوی آنها با سگ و روبات، تخریب ورودی های آنها و یورش شدید به آنها توسط سربازان آموزش دیده بود.

برخی مقامات آمریکایی تخمین می زنند بین 20٪ تا 40٪ از تونل ها که بیشتر در شمال غزه هستند، آسیب دیده یا غیرفعال شده اند.

برخی مقامات آمریکایی گفتند اسرائیل دارای یگان های متخصص در پاکسازی تونل هاست، اما بسیاری از این نیروها متشکل از مهندسانی هستند که برای تخریب نه جستجوی اسرا و رهبران حماس آموزش دیده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها