پژوهشگر سیاسی در گفتگو با العالم:

اگر حمایت های آمریکا نبود، نسل کشی غزه رخ نمی داد + فیلم

سه شنبه 10 بهمن 1402 - 13:51

ابراهیم السراج، نویسنده و پژوهشگر سیاسی گفت محور مقاومت با حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه، پیام های واضحی را به آمریکا به عنوان متحد و حامی اصلی رژیم صهیونیستی ارسال کرده است با این مضمون که اگر حمایت های آمریکا نبود، این رژیم نمی توانست چنین نسل کشی را در غزه مرتکب شود.

العالم - فلسطین اشغالی

ابراهیم السراج در گفتگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت که سیاست آمریکا به دلیل جنگ غزه، آماج شدیدترین انتقادات حتی از سوی متحدان این کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد که اگر حمایت های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی نمی توانست چنین نسل کشی هولناکی را در غزه مرتکب شود.

ابراهیم السراج تصریح کرد که روابط آمریکا با کشورهای غرب آسیا به شدت تحت تأثیر بازتاب های منفی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی قرار گرفته است تا حدی که حتی برخی متحدان این کشور به شدت نگران ادامه حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند.

این کارشناس در ادامه خاطرنشان کرد که از همان روزهای آغازین جنگ، محور مقاومت در همه کشورها حمایت خود را از غزه و مقاومت فلسطین اعلام کرد چرا که خود را در این نبرد سهیم می داند و حامی اصلی آرمان فلسطین است و در برابر رژیم صهیونیستی و جنایات آن ایستاده است.

وی افزود: محور مقاومت با حمله به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه، در قبال جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد چون می داند که آمریکا شریک و متحد دائمی این رژیم در این جنایات است ومی داند که اگر حمایت های آمریکا نبود این جنایات ادامه نمی یافت.

در این میان، نگرانی های آمریکا بابت این واکنش ها تشدید شد چون تصور نمی کرد که کار به این مرحله کشیده شود. ضمن اینکه این واکنش ها پیامی واضح و گویا برای آمریکا به عنوان حامی و شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در خود دارد.

این کارشناس همچنین تصریح کرد که در شرایط فعلی به نفع آمریکا نیست که جبهه های بیشتری را علیه خود باز کند و به رهبران یا مواضع مقاومت حمله کند. زیرا به خوبی می داند که گروه های مقاومت سلاح ها و پهپادها و موشک هایی در اختیار دارد که می تواند با آنها منافع آمریکا را تهدید کند. و پایگاه های این کشور را در معرض خطر دائم قرار دهد.

وی در پایان گفت: بعید می دانم که استراتژی آمریکا در خط مقدم حمایت از رژیم صهیونیستی دوام داشته باشد و چنین اصراری قطعا به شکست این کشور خواهد انجامید.

پربیننده ترین خبرها