وحشت آمریکا از افزایش حملات نظامی صنعا به کشتی هایش +فیلم

پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 - 20:10

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته از هدف قرار دادن یک کشتی تجاری آمریکایی به نام «کول» خبر داد که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می کرد.

العالم ـ یمن

وی با تاکید بر اینکه موشک های دریایی شلیک شده به این کشتی مستقیما به آن برخورد کرده، خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح یمن تنش های آمریکا و انگلیس را با تنش پاسخ خواهند داد.

تحولات دو دریای سرخ و عرب با افزایش عملیات های نظامی نیروهای مسلح یمن و بیشتر شدن سوژه های صنعا مسیر جدیدی پیدا کرده است.

صنعا اعلام کرده که تمامی کشتی های آمریکایی و انگلیسی در این منطقه در لیست هدف های آن است و این، در چهارچوب حق مشروع آن برای دفاع از حاکمیت یمن در سایه تجاوزهای آمریکا و انگلیس علیه شهرهای این کشور است.

خالد غراب کارشناس مسائل نظامی یمنی در گفتگو با العالم گفت: پاسخ یمن قاطع است و هر کشتی، ناوشکن یا هرگونه نیروی نظامی قصد تجاوز به حریم یمن را داشته باشد، ما توانایی این را داریم که با آن قاطعانه و با فناوری پیشرفته ای مقابله کنیم. موشک های ما به کشتی های آنها برخورد می کند و توان دفع آنها را ندارند.

گسترش بانک هدف های صنعا به معنای فشرده تر شدن عملیات های آن طی روزهای گذشته است که در آن، کشتی ها و ناوهای آمریکایی و انگلیسی را در دو دریای سرخ و عرب و نیز خلیج عدن هدف قرار داده است. این کار باعث شده آمریکا برخی ناوهای خود را از این منطقه خارج کند چرا که دقت حملات صنعا در سایه شکست سیستم دفاعی آمریکایی ها، واشنگتن را دچار وحشت کرده است.

رشاد الوتیری پژوهشگر مسائل نظامی یمنی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: سیستم های دفاعی آنها شکست خورده و هراس این را دارند که کشتی هایشان آماج ضربات نیروهای مسلح یمن شود و هیمنه خود را از دست بدهد که البته از دست داده و در منطقه شکست خورده است. اکنون باید منطقه را ترک کرده و به شروط یمن گوش فرا دهد.

امروز به گفته ناظران، یمن در جبهه دریایی توانست معادلات خود را بر دشمن تحمیل کرده، کفه ترازو را به نفع خود تغییر داده و منافع آمریکا و انگلیس را مانند منافع رژیم اشغالگر صهیونیستی به خطر بیاندازد. نیروهای مسلح یمن تاکید کرده که هدف قرار دادن دریانوردی رژیم صهیونیستی یا کشتی هایی که به سوی آن حرکت می کنند ادامه خواهد داشت، تا وقتی که تجاوز به غزه و محاصره آن متوقف شود.

در میان عملیات های پی در پی دریایی صنعا و ناکامی ائتلاف آمریکایی برای بازدارندگی دربرابر این عملیات ها، به نظر می رسد که درگیری موجود مسیر جدیدی پیدا کرده است، بخصوص با تاکید صنعا بر اینکه تنش را با تنش پاسخ خواهد داد و در گسترش عملیات های خود دچار تردید نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها