لحظه به لحظه با یکصد و بیستمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و بیستمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 14 بهمن 1402 - 07:47

حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه در حالی طی ساعات گذشته ادامه یافت که جنگ این رژیم علیه غزه و کرانه باختری امروز (شنبه) وارد یکصد و بیستمین روز خود شده و براساس آخرین آمارها تا کنون به شهادت 27 هزار و 119 فلسطینی در باریکه غزه منجر شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

براساس گزارش های رسیده، ارتش صهیونیستی طی ساعات گذشته مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داد در این حملات منطقه قیزان النجار در جنوب غزه خان یونس از سوی جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد همچنین جنگنده‌های این رژیم خانه‌ای را در مجاورت بیمارستان النجار در شرق رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که به شهادت 11 نفر منجر شد.

بنابر این گزارش منزل خانواده ابو نصیر در خیابان ترزی در دیر البلح در مرکز نوار غزه و منزل خانواده الهمص در محله الجنینه در شرق رفح نیز از سوی جنگنده های رژیم اسراییل بمباران شد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه شمار شهدای فلسطینی تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به 27 هزار و 119 نفر افزایش یافته است. این وزارتخانه در بیانیه دیروز (جمعه) خود همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را 66 هزار و 287 نفر اعلام کرد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیستمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

17:39| مسیر زمینی سعودی و امارات جایگزین شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی برای عبور از دریای سرخ

به گزارش «بیزینس استاندارد»، برخی شرکت‌ها ازجمله شرکت‌های صهیونیستی در پی گسترش تنش‌ها در دریای سرخ، ایده دالان اقتصادی «هند، سعودی، اروپا» که از سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز می‌گذرد را برای مصون‌ماندن از تهدیدات یمن باز کرده‌اند.

این گزارش تأکید دارد، هرچند این مسیر به‌دلیل تیرگی روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در مقیاس تجاری به بهره‌برداری نرسیده بود، اما مدتی است محموله‌های صادراتی کشورهای آسیای شرقی و هند با عبور زمینی از پادشاهی سعودی به رژیم صهیونیستی یا اروپا می‌رسد.

16:58|ابوشریف: نبرد با رژیم صهیونیستی تا تحقق شرایط مقاومت فلسطین ادامه دارد

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با تأکید بر اینکه استمرار حمایت از مقاومت نباید متوقف شود، گفت: نبرد با رژیم صهیونیستی تا تحقق شرایط مقاومت فلسطین ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

16:50|شعارهای ضد صهیونیستی بار دیگر پایتخت انگلیس را به لرزه درآورد

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس امروز (شنبه) برای هفدهمین هفته متوالی در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و ماجراجویی‌های انگلیس و آمریکا در منطقه، دست به تظاهرات زدند.(جزئیات بیشتر)

16:34|گزارش العالم؛ مردم پاکستان خواستار قطع شریانهای حیاتی رژیم اسرائیل شدند

با توجه به ادامه تجاوزات وحشیانه اسرائیلی علیه غزه و فلسطین، مردم پاکستان خواستار قطع شریان های حیاتی اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عربی و اسلامی برای وادار کردن آن به توقف تجاوز شدند.(جزئیات بیشتر)

1

16:26|روایت تلخ مادر فلسطینی از کوچ اجباری با پای پیاده و عبور از میان جنازه ها در ساحل غزه

یک مادر فلسطینی روایتی از رنج مردم شهر غزه و شرایط سختی که خود و فرزندانش به دنبال اجبار نظامیان صهیونیست به کوچ از محل زندگی با پای و پیاده بیان کرد.(جزییات بیشتر)

bb

16:00|گردان‌های سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.(جزئیات بیشتر)

15:33|بمباران مواضع صهیونیستی توسط گردان‌های قدس

گردان‌های قدس: تجمع سربازان دشمن در مجاورت پایگاه نظامی ابوصفیه در شرق منطقه الوسطی را با خمپاره بمباران کردیم

15:05| وائل الدحدوح خبرنگار مجروح شبکه الجزیره که در بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده و اکنون برای درمان در دوحه به سر می‌برد، تاکید کرد که قرار بود تحت یک عمل جراحی محدود قرار گیرد اما پزشکان متوجه شدند که وضعیت بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردند.

1

14:44| یک پژوهشگر سیاسی عرب گفت: کابینه رژیم اشغالگر تلاش می کند آنچه را که در میدان به دست نیاورده، از طریق مذاکره به دست آورد اما مقاومت همچنان برتری خود را حفظ کرده است.

14:20| گزارش العالم از تظاهرات مردم موریتانی علیه جنایات اسرائیل در باریکه غزه
1

14:03| کودک فلسطینی خبرنگار شد... لمی ابو جاموس دختربچه فلسطینی به عنوان خبرنگار از کودکان فلسطینی در اردوگاه‌های اسکان آوارگان در رفح از وضعیتشان سوال می‌پرسد و آن‌ها می‌گویند به خاطر سرمای هوا و باران در شرایط بسیار سخت و ناگواری به سر می‌برد.

1

13:39| وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته به طور مستمر به حملات وحشیانه خود ادامه داده که 107 شهید و 165 مجروح بر جای گذاشته است.

13:35| وزارت بهداشت غزه: آمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به 27 هزار 238 نفر و آمار مجروحان به 66 هزار و 452 نفر از اکتبر گذشته تا کنون رسید.

12:48| سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره روند مذاکرات آتش بس گفت: گروه های مقاومت انعطاف بسیاری از خود نشان داده اند اما لجاجت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و چند دستگی در فضای تصمیم گیری این رژیم، مانع ایجاد کرده است.(جزییات بیشتر)

11:19| کشته و زخمی شدن تعدادی صهیونیست در حمله گردان‌های شهدای الاقصی به یک خودروی نظامی
گردان‌های شهدای الاقصی: یک خودروی نظامی ارتش اشغالگر را در غرب شهر غزه با بمب منفجر کردیم و خدمه آن کشته و زخمی شدند.

10:43| پلیس نیویورک شماری از حامیان فلسطین را که در محکومیت جنگ علیه غزه دست به تظاهرات زده بودند، بازداشت کرد.

1

10:31| گزارش العالم از تخریب مسجد امام علی(ع) در غزه با زیرنویس فارسی

1

10:20| نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهرک قراوه بنی حسان در نزدیکی سلفیت در کرانه باختری کودکی 3 ساله را به خاطر اسلحه پلاستیکی تحت تعقیب قرار داده و به منزل خانواده او یورش می‌برند.

1

10:09 | شهادت 15 فلسطینی در بمباران سه خانه در رفح و دیر البلح؛بر اثر بمباران سه خانه از سوی اشغالگران اسرائیلی در رفح و دیر البلح در مرکز نوار غزه 15 فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند./ الجزیره

10:06 | عقب نشینی شماری از تانک رژیم اشغالگر از غزه؛ اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه، با اشاره به ادامه درگیری‌ها در مناطق جنوبی غزه گزارش داد: تانک‌های رژیم صهیونیستی همچنان در این مناطق مستقر هستند، اما از مناطق شمالی عقب‌نشینی کردند. (جزئیات خبر)

08:32 | اعتراف عملی به شکست ارتش اسرائیل در غزه پس از 4 ماه جنگ و جنایت؛

- ارتش اسرائیل ظرف دو هفته اخیر، در حال خارج کردن گردان به گردانِ تیپ های مختلف خود از غزه بوده است. طی روزهای اخیر نیز خبرهایی در این باره منتشر شده، اما ضمنا ادعا می شود که خروج نیروها، برای انتقال به جبهه شمالی است!

- برخی رسانه های غربی و عبری، چند هفته است احتمال حمله اسرائیل به لبنان (حزب الله) را مطرح می کنند. خروجی این گمانه زنی رسانه ای آن است که خبر قطعی را پنهان کند و اصطلاحا بشوید و ببرد.

- اعتراف عملی به شکست در غزه پس از 4 ماه جنگ و جنایت نافرجام. ارتش اسرائیل در حالی مجبور به عقب نشینی شده که هیچ یک از اهداف اعلامی حمله به دست نیامده است.

- شایعه و زمزمه حمله به لبنان، قرار است این شکست بزرگ را که تامیر پاردو رئیس اسبق سیا، آن را "شکست تاریخی" خوانده، به حاشیه براند و بپوشاند.

روزنامه عبری معاریو معتقد است:
"فعالیت مجدد حماس در مناطق تحت تسلط نیروهای ارتش اسرائیل و کنترل مناطقی در شمال غزه، نگران‌کننده و منجر به از بین رفتن تمامی دستاوردهاست".

- روزنامه یدیعوت احرونوت تاکید کرده: "با خروج شمار بیشتری از نیروهای ارتش، پیروزی در غزه هر لحظه دورتر می‌شود".

- روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال خبر می دهد: "80 درصد تونل‌های حماس همچنان سالم هستند".

- نشریه آلمانی اشپیگل اخیرا نوشت: "حزب الله می تواند کل اسرائیل را به تعطیلی بکشاند".

- حمایت جانانه مقاومت یمن و عراق و لبنان از مقاومت مظلوم غزه، نه تنها در این چهار ماه کم نشد، بلکه شدت حملات به رژیم صهیونیستی و پایگاه های آمریکا در منطقه افزایش یافته و می توان دو هفته اخیر را سیاه ترین دوره جنگ برای رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد.

- همزمان، خبرهایی از تکاپوی حامیان اسرائیل و واسطه های منطقه ای برای دو ماه آتش بس منتشر می شود. البته اسرائیل به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و به همین دلیل هم مقاومت فلسطین حاضر نیست مانند نوبت قبل، آتش بس پیشنهادی را بپذیرد.

- اما هر چه هست، جبهه مقاومت در کف میدان، دست برتر را پیدا کرده و به نظر می رسد طرف عبری - غربی به دنبال آن است که با بی حیثیتی کمتری، به شکست نظامی، سیاسی و اقتصادی خود پایان دهد.

07:48 | یک نظامی اشغالگر اسرائیلی ویدیویی از لحظه بمب‌گذاری و منفجر کردن مسجد تمیم الداری در بیت لاهیا در شمال نوار غزه منتشر کرده است. بخش‌هایی از این مسجد قبلا تخریب شده بود و صهیونیست‌ها صرفا به عنوان یک سرگرمی آن را بمب‌گذاری و منفجر کردند.

1

07:37 | ادعای رئیس سنتکام: ما به اقدام و انجام هر کار لازم برای حفاظت از مردم‌مان و مسئول‌پذیر کردن کسانی که امنیت آنها را تهدید می‌کنند، ادامه می‌دهیم.

- فرماندهی مرکزی آمریکا حملاتی را علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌ها شبه‌نظامی وابسته به آن انجام داد.

- نیروهای آمریکایی با چندین هواپیما از جمله بمب‌افکن‌های دورپرواز که از ایالت متحده به پرواز درآمده بودند، به بیش از 85 هدف حمله کردند. در این حملات بیش از 125 سلاح نقطه‌زن به کار گرفته شد.

- تاسیساتی که هدف قرار گرفت شامل مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، مراکز اطلاعاتی، انبارهای راکتی، موشکی و پهپادی، و تاسیسات زنجیره تامین مهمات شبه‌نظامیان و حامیان مالی آن در سپاه پاسداران که حملات علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف را تسهیل کردند، بود.

07:27 | رسانه‌های سوری: بیشتر اهدافی که آمریکا به آن‌ها حمله کرد از قبل تخلیه شده بودند

07:25 | تداوم حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه؛ بمباران منطقه قیزان النجار در جنوب غزه خان یونس توسط جنگنده‌های اسرائیلی.

- جنگنده‌های صهیونیستی خانه‌ای را در مجاورت بیمارستان النجار در شرق رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در پی آن 11 نفر شهید شدند.

- بمباران منزل خانواده ابو نصیر در خیابان ترزی در دیر البلح در مرکز نوار غزه.

- جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده الهمص در محله الجنینه در شرق رفح را بمباران کردند.

07:23 |منابع خبری از مشارکت F16 های ارتش اردن در حملات به عراق و سوریه خبر دادند. گفته شده در حملات آینده نیز اردنی ها شرکت خواهند کرد.

07:11 | بمب‌گذاری و منفجر کردن یک مسجد در بیت لاهیا از سوی صهیونیست‌ها

یک نظامی اشغالگر اسرائیلی ویدیویی از لحظه بمب‌گذاری و منفجر کردن مسجد تمیم الداری در بیت لاهیا در شمال نوار غزه منتشر کرد.
مسجد
این درحالی است که بخش‌هایی از این مسجد قبلا تخریب شده بود و صهیونیست‌ها صرفا به عنوان یک سرگرمی بار دیگر آن را بمب‌گذاری و منفجر کردند.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها