حمایت لاپید از برکناری نتانیاهو  و حمله به بن گویر : او دلقکی خطرناک است که ترجیح می دهد آتش افروزی کند

حمایت لاپید از برکناری نتانیاهو  و حمله به بن گویر : او دلقکی خطرناک است که ترجیح می دهد آتش افروزی کند
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 20:17

 یاییر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از برکناری بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود از سمت نخست وزیری حمایت کرد.

العالم - فلسطین

لاپید در راستای اظهار نظر درباره گزارش رادیو ارتش اشغالگر اسرائیل درباره اقدام بنی گانتز، رهبر "وحدت ملی" وزیر شورای جنگ، برای برکناری نتانیاهو موضع گیری کرد.

وی در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» نوشت که حزبش، «آینده‌ای وجود دارد»، به هر اقدامی مانند برکناری نتانیاهو، 24 رأی خواهد داد.

یاییر لاپید همچنین به ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم اشغالگر حمله کرد و در آغاز نشست فراکسیون «یش عتید» در کنیست اسرائیل گفت «اگر به او اجازه دهند حوادث ماه رمضان در مسجد الاقصی و بیت المقدس شرقی را مدیریت کند، ‌ٰ منطقه را به آتش می کشد. او دنبال چنین هدفی است اما اسرائیل به آن نیاز ندارد .

به گفته وی، اسرائیل برای این امر نه آمادگی دارد و نه برنامه ای و اگر چنین کاری رخ دهد، ما در برابر فاجعه دیگری قرار خواهیم گرفت.

وی افزود: از نخست‌وزیر می‌خواهم که بن گویر را سلب اختیار کند، زیرا او دلقک خطرناکی است که به جای خاموش کردن آتش، شعله‌ور کردن آتش را ترجیح می‌دهد و این ممکن است باعث بحرانی شدن شرایط و به قیمت جان اسرائیلی ها تمام شود.

در همین حال رادیو ارتش اوایل دوشنبه اعلام کرد گانتز با کمک گرفتن از برخی از اعضای حزب لیکود که نتانیاهو رهبری آن را بر عهده دارد، تلاش کرده بود تا نخست وزیر را سرنگون کند.

به گزارش این رادیو، اخیرا برخی نمایندگان از طرف گانتز با وزرا و اعضای کنیست از حزب لیکود در تلاش برای تبلیغ جایگزینی برای نتانیاهو تماس گرفته اند.

رادیو اسراییل درهمین مورد گفت : نزدیکان گانتز نامزدهای مختلفی از حزب لیکود را برای تصدی پست نخست وزیری پیشنهاد کردند و به طور صریح خواستار انتصاب گانتز به این سمت نشدند.

این رادیو خاطرنشان کرد: ایده اصلی ، انتخاب یک نامزد مورد توافق برای یک دوره مشخص است که متعهد شود در آینده برای ریاست لیکود نامزد نشود.

رادیو اسرائیل تصریح کرد: گانتز ترجیح داد در مورد این گزارش اظهار نظری نکند.

در هفته‌های اخیر درخواست‌هایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل مطرح شده است، اما نتانیاهو این ایده را در زمان جنگ رد کرده است. نتانیاهو با توجه به بحران اسرای اسرائیلی بازداشت‌شده در نوار غزه و ناتوانی در یافتن راهی برای تضمین اینکه زنده بازگردند، با انتقادهای مکرر اسرائیلی ها و شماری از سیاستمداران و حتی آن‌هایی که به شورای جنگ مرتبط هستند، مواجه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها