طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با 124 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 124 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 07:37

حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (چهارشنبه) وارد 124 مین روز خود شده است که به رغم پاسخ مثبت حماس به طرح آتش بس پاریس، جنگنده های این رژیم بامداد امروز با بمباران شدید رفح دو فلسطینی را به شهادت رساندند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر اخیرا در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد گروه های مقاومت فلسطین در غزه به توافق رسیدند.

در همین زمیه حماس دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که با پیشنهاد آتش بس با نگاه و نقطه نظری مثبت تعامل کرده و خواهان آتش‌بس کامل، پایان جنگ علیه مردم غزه، امدادرسانی، اسکان آوارگان، بازسازی، رفع محاصره نوار غزه و مبادله اسراست.

شهادت 2 فلسیطنی در بمباران شدید رفح

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز محله تل السلطان در غرب رفح در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

در این حملات دو نفر شهید و تعدادی از جمله چند کودک زخمی شدند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست وچهارمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:23 | ادامه درگیری‌ها در اردوگاه نورشمس در طولکرم و وقوع آتش‌سوزی در منزلی که نظامیان اشغالگر آن را محاصره کرده‌اند

در

19:07 | کشته و مجروح شدن 10 نظامی صهیونیست در خانیونس

مبارزان قسام و سرایا القدس در عملیات مشترک، یگان ویژه ارتش اشغالگر متشکل از 10 سرباز صهیونیست که در داخل منزلی در غرب خانیونس موضع گرفته بودند، هدف حملات راکتی قرار دادند.

در این عملیات شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

17:18 | 1 شهید و 2 مجروح در حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

دفتر دفاع مدنی در جنوب لبنان از شهادت 1 شهروند و مجروح شدن 2 شهروند دیگر در حمله ارتش اشغالگر به شهرک الخیام در جنوب لبنان خبر داد.

17:14 | تصاویری از حملات راکتی گروهان‌های قدس به مواضع ارتش اشغالگر در محورهای نبرد در غزه

نت

17:08 | حزب‎الله موضع نظامی «زبدین» و «رامیا» را هدف حمله قرار داد

حزب ‎الله اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین، موضع نظامی «زبدین» در مزارع شبعای اشغالی، گروهی از نظامیان اسرائیلی در اطراف این مقر و تجهیزات فنی مقر «رامیا» را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

16:58 | یورش نظامیان اشغالگر به طولکرم و درگیری با جوانان مقاومت

مک

نظامیان رژیم اشغالگر ساعاتی پیش به اردوگاه نورشمس در طولکرم یورش بردند و با جوانان مقاومت فلسطین درگیر شدند.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که تاکنون دو جوان مجروح شدند اما نظامیان صهیونیست مانع ورود امدادگران به محل درگیری برای کمک به مجروحان می شوند.

15:56 | آمار شهدای غزه به 27.708 نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار شهدای حملات ارتش اشغالگر علیه غزه به 27.708 شهید و 67.147 مجروح رسید.

14:44 | وداع خانواده‌های فلسطینی با فرزندان خود که در حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

gfh

13:26 | جنگنده‌های اشغالگران بار دیگر مناطقی را در شهر غزه بمباران کردند.

df

13:09 | وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که 7 هزار مجروح در این باریکه باید فورا برای درمان به خارج اعزام شوند.

11:20 | رسانه های رژیم صهیونیستی تصاویری از چادر زدن ده ها صهیونیست را در گذرگاه كرم أبو سالم واقع در جنوب شرقی نوار غزه منتشر کردند که تلاش می کنند تا از رسیدن کمک های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کنند.

بلبببق

10:55 | تک تیراندازان ارتش اشغالگر به سوی زنی که قصد داشت از مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس آب بیاورد تیراندازی کردند.

مک

10:54 | لحظات اولیه پس از بمباران شب گذشته خانه‌ای در محله تل السلطان در شهر رفح

لا

این حمله رژیم صهیونیستی به شهادت و زخمی شدن تعدادی فلسطینی از جمله چند کودک منجر شد.

بمباران این خانه در حالی صورت گرفت که این ساختمان یکی از مراکز اسکان ده‌ها آواره فلسطینی در شهر رفح است.

10:29 | منابع لبنانی: جنگنده های رژیم اشغالگر ساختمان پمپ آب الوزانی در جنوب لبنان را با موشک هدف قرار دادند و به شبکه آب این منطقه آسیب زدند.

10:27 | نیروگاه بادی نوجوان فلسطینی در نوار غزه

hj
کودک آواره فلسطینی در نوار غزه که به نیوتن کوچک معروف است، موفق شده ایستگاه کوچکی را با توربین‌های بادی برای تولید برق طراحی کند.

09:14|مصر: شمار اسیران کشته شده اسراییلی در غزه بیش از۵۰ نفر است

در حالی‌که مذاکرات و تلاش‌های دیپلماتیک درباره توافق جدیدی برای تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس ادامه دارد، ارزیابی‌های محرمانه پرده از شمار اسرای کشته‌شده در نوار غزه به دنبال حملات رژیم صهیونیستی برداشت.(حزئیات بیشتر)

08:48|وزارت خارجه عربستان: موضع ما در قبال مسئله فلسطین و ضرورت دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود مشخص و قطعی است.

ما به واشنگتن اطلاع دادیم که تا زمانی که کشور مستقل فلسطین به رسمیت شناخته نشود، هیچ گونه روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد شد.

تا زمانی که تجاوز اسرائیل به غزه متوقف نشود و اشغالگران از آن خارج نشوند، روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نخواهد شد

08:46|مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب لایحه کمک نظامی به اسرائیل ناکام ماند./الجزیره

08:40|شهادت و زخمی شدن چند سوری در حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی

حملات هوایی بامداد امروز (چهارشنبه) رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حمص و حومه آن در غرب سوریه به شهادت و زخمی شدن چند شهروند سوری منجر شد.(جزئیات بیشتر)

07:50|بازداشت ده‌ها یهودی حامی فلسطین در آمریکا

1

نیروهای امنیتی در پنسیلوانیا بیش از 100 نفر از اعضای یک گروه فعال یهودی در آمریکا را به خاطر تظاهرات در داخل ساختمان کنگره این ایالت در حمایت از فلسطین بازداشت کردند.

معترضان خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی در حمایت از فلسطین بودند.

07:09 |اسارت یکی از رهبران حماس در جنین

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز (چهارشنبه) به شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش برده و عبدالجبار جرار از رهبران جنبش حماس را به اسارت گرفتند.

جرار قبلا نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بوده است.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها