تعلیق ارسال تجهیزات به رژیم صهیونیستی از سوی دولت والون بلژیک

تعلیق ارسال تجهیزات به رژیم صهیونیستی از سوی دولت والون بلژیک
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 14:31

دولت محلی «والون» در بلژیک صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به دلیل جنگ غزه به حالت تعلیق درآورد.

العالم - اروپا

منطقه والون بلژیک به عنوان یک منطقه خودمختار دو مجوز مربوط به صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را در حمایت از مردم غزه و رای دیوان بین‌المللی دادگستری به حالت تعلیق درآورد.

«کریستف کولینیون» وزیر مسکن والون بلژیک در پارلمان این کشور و با حضور «الیو دی روپو»، رییس جمهور منطقه والونیا تعلیق صادرات تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را از سوی این منطقه خودمختار به طور رسمی اعلام کرد.

طبق تصمیم اتخاذ شده، دو مجوز صادرات تسلیحاتی مذکور تحت تاثیر حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری در ماه گذشته در مورد نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین «وخامت غیرقابل قبول وضعیت انسانی در نوار غزه» به حالت تعلیق در می‌آید.

به گفته مقامات این منطقه خودمختار از سال ۲۰۰۹ متعهد شده است که صادرات مهمات و تسلیحات نظامی را که موجب تقویت ظرفیت های رژیم صهیونیستی می شود، انجام ندهد.

تصمیم برای عدم ارسال تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی در حالی اتخاذ می شود که طبق گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۲۷ هزار و ۵۸۵ نفر فلسطینی در حملات این رژیم به شهادت رسیده‌اند و ۶۶ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر هم زخمی شده اند.

به گزارش فارس، به گفته سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه را دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره کرده است در حالی که ۶۰ درصد از زیر ساخت های غزه به شدت آسیب دیده و ویران شده است.

پیشتر هم وزیر امور خارجه بلژیک بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده و عنوان کرده بود تراژدی انسانی در غزه باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

پربیننده ترین خبرها