معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: ایران به دستاوردهای چشمگیری در حوزه علم و فناوری دست یافته است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: ایران به دستاوردهای چشمگیری در حوزه علم و فناوری دست یافته است
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 21:37

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تائید کرد که ایران پس از انقلاب شاهد یک جهش در حوزه علمی و فناوری به ویژه در حوزه‌های فضایی، نانوفناوری، پزشکی و ... بوده است

العالم - ایران / علمی

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه العالم گفت: انقلاب اسلامی نگاه کشور را به پیشرفت و توسعه تغییر داد و ایران توانسته است در سال‌های پس از انقلاب در علوم مختلف به دست‌آوردهای چشم‌گیری برسد.

فیروزآبادی افزود: در یک دهه اخیر علاقه کشورهای عربی همسایه مانند عربستان، امارات و قطر باعث افزایش علاقه آنها به علم و فناوری شده است، پس از آنکه مشاهده کردند همسایه آنها ایران در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

2

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در عرصه‌های علمی و فناوری اهتمام ویژه و پیگیری‌های فراوان دارند.

وی توضیح داد که رسانه های غربی گزارشی مبنی بر علاقه رهبری ایران به توسعه علمی و فنی منتشر کردند و اکنون اساتید دانشگاه می خواهند در داخل ایران فعالیت کنند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ایران شاهد انقلاب بزرگی در عرصه علم و علم خواهد بود. فن آوری.

فیروزآبادی گفت: در زمینه های مختلف از جمله بیوتکنولوژی، نانو فناوری و حوزه‌های مانند فضا، سلول‌های بنیادی، بهداشت، پزشکی، کشاورزی، غذا، حمل و نقل و ... دستاوردهای چشمگیری داشتیم.

پربیننده ترین خبرها