لاپید: دیگران بیشتر نگران اسیران ما هستند

لاپید: دیگران بیشتر نگران اسیران ما هستند
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:06

«یائیر لاپید» نخست وزیر اسبق و رهبر احزاب مخالف رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» در پیشبرد مذاکرات تبادل اسرا، تاکید کرد که کشورهای خارجی بیشتر برای بازگشت اسیران ما تلاش می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، لاپید تاکید کرد: نمی شود که کابینه به مذاکرات قاهره برای توافق تبادل اسرا برود و تنها شنونده باشد و به بهانه دلایل سیاسی مواضع خود را اعلام نکند.

وی افزود: این که کشورهای خارجی بیش از ما برای بازگشت اسیرانمان تلاش می کنند، غیرمنطقی است.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی پیش تر نیز خواستار اخراج تندروها از کابینه نتانیاهو، برای زمینه‌سازی توافق آتش‌بس در جنگ غزه شده بود و تاکید داشت که با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و انتخابات آمریکا، تداوم حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی، به نفع این رژیم نیست.

اکنون مساله آزادی اسرای صهیونیست از طریق آتش بس به مهمترین دغدغه ائتلاف مخالفان در کنست تبدیل شده و غیر از لاپید، حتی «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی نیز خواهان در اولویت قرار گرفتن مساله آزادی اسراست.

آنچه اکنون مانع همراهی نتانیاهو با لاپید و گانتس برای توافق با مقاومت فلسطین برای آتش بس می باشد، مخالفت تندروهای کابینه با این موضوع است.

«ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» و «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب «صهیونیسم دینی»، تهدید کرده اند که در صورت توافق نتانیاهو با مقاومت فلسطین با آتش بس، کابینه رژیم صهیونیستی را ترک و زمینه فروپاشی آن را فراهم خواهند آورد.

از سویی دیگر نتانیاهو ادامه جنگ علیه غزه را ضمانتی برای ماندن خود در مسند قدرت می داند.

به گزارش ایرنا، ادامه مذاکرات تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عصر دیروز (سه شنبه) با حضور «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان امنیت اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و مقامات مصری در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد.

یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات قاهره به پایگاه خبری «واللا» گفت: مذاکرات بی‌نتیجه به پایان رسید، اما پیشرفت‌هایی به دست آمد.

در همین حال، رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز شامگاه سه شنبه گزارش داد که نشست های قاهره در بحبوحه پافشاری حماس بر موضع خود برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه پایان یافت.

پربیننده ترین خبرها