اژه‌ای: ایران حامی و پشتیبان و تحکیم امنیت در عراق است

اژه‌ای: ایران حامی و پشتیبان و تحکیم امنیت در عراق است
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 21:35

رئیس قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان و تحکیم امنیت در عراق است و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها همچنان با قوت ادامه دارد.

العالم - ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر خود به عراق با «عبداللطیف رشید» رییس‌جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و امنیت عراق، اظهار کرد: ایران از گذشته حامی و پشتیبان استقرار و تثبیت و تحکیم امنیت در عراق بوده است و این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها همچنان با قوت ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و همگرایی‌های ایران و عراق به عنوان دو بازیگر مهم، پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی، اثرات سودمند و نافعی برای هر دو کشور و سراسر منطقه به همراه دارد.

رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: افزایش رفت‌وآمد‌های هیئت‌های سیاسی و پارلمانی و قضایی و اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق و انعقاد توافقنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف میان دو کشور، واجد اثرات راهبردی و متضمن منافع دو ملت می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در راستای تسهیل امور زُوار عتبات عالیات، توافقات خوبی میان ایران و عراق منعقد شده است که باید نسبت به اجرای تمام و کمال مفاد این توافقات و به طور کلی کلیه توافقات منعقده میان دو کشور اهتمام داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: معتقدیم امنیت ایران و عراق به هم پیوند خورده است؛ فلذا باید هر چه منسجم‌تر توافقات امنیتی منعقده را به پیش ببریم و از این طریق توطئه‌های دشمنان برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور ایران و عراق را خنثی گردانیم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: به هیچ‌وجه نباید اجازه کوچکترین مانور و عرض‌اندامی را به گروهک‌های تروریستی دهیم و باید هوشیار باشیم و بدانیم که این گروهک‌ها برای تهدید امنیت دو کشور ایران و عراق مأموریت‌های مشخصی از جانب دشمنان و مستکبران دارند.

رئیس عدلیه افزود: در همین جا باید از شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس یاد کنیم که به حق، سرداران مبارزه با تروریسم در منطقه نام گرفته‌اند و به دست یک رژیم تروریستی و تروریست‌پرور به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در قبال جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: باید قوا و ظرفیت‌های کشور‌های اسلامی را برای متوقف کردن ماشین جنگی و کشتار صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه بسیج کنیم و در این عرصه، همکاری‌های دو کشور ایران و عراق می‌تواند مثمرثمر باشد.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها