هشدار دیپلمات‌ها نسبت به گسترش احساسات ضدآمریکایی در خاورمیانه

هشدار دیپلمات‌ها نسبت به گسترش احساسات ضدآمریکایی در خاورمیانه
شنبه 28 بهمن 1402 - 14:58

به‌دنبال موضع‌گیری‌های واشنگتن در حمایت از اقدامات فاجعه‌بار ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه، دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در منطقه خاورمیانه نسبت به احساسات ضدآمریکایی هشدار داده و اعلام می‌کنند که آمریکا به عنوان یک «سم» شناخته می‌شود.

العالم - آمریکا

به گزارش تارنمای شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، وزارت خارجه آمریکا طی هفته‌های اخیر هشدارهایی از پست های دیپلماتیک خود در منطقه خاورمیانه دریافت کرد که از تاثیرات مواضع آمریکا در قبال درگیری غزه نشات می‌گیرند.

این گزارش می‌افزاید: بنابر مراودات داخلی که به رویت این شبکه خبر رسیده، این موضوع موجب شد تا نشستی در واشنگتن با آژانس های اطلاعاتی (آمریکایی) برای برآورد این وضعیت برگزار شود.

یکی از پیام هایی که از محل ماموریت آمریکا در مغرب ارسال شده آمده است که همکاران اطلاعاتی سابق در این کشور می گویند که آمریکا «سمی» شده چراکه حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی پس از حملات هفتم اکتبر به عنوان یک چک سفید در برابر پاسخ های این رژیم تلقی می شود.

این سند در ادامه می افزاید: هرچند که آمریکا تلاش کرده مساله ضرورت حمایت از جان غیرنظامیان را در این درگیری برجسته سازد اما انتقادها از موضع آمریکا همچنان به قوت خود باقی است.

این گزارش به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که سایر دیپلمات های آمریکایی در نقاط مختلف خاورمیانه نیز نگرانی مشابه ای را منعکس ساخته اند، این نگرانی حتی در بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی در اندونزی نیز دیده می شود.

ای‌بی‌سی نیوز در ادامه نوشت: لطمه به محبوبیت آمریکا در منطقه خاورمیانه می تواند تاثیرات گسترده ای بر دیپلماسی آمریکا از جمله بر تلاش ها برای ایجاد ائتلافی از کشورها برای بازسازی غزه پس از فرو کش کردن جنگ غزه و تشویق (کشورهای مسلمان خاورمیانه) به عادی سازی روابط با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) داشته باشد.

این گزارش به نقل از کارشناسان افزود: علاوه بر آن، شدت گرفتن احساسات ضدآمریکایی می تواند تاثیرات منفی بر فعالیت های تجاری آمریکا در این منطقه گذاشته و الهام بخش افراط گرایی (علیه آمریکایی ها) باشد.

تداوم جنایات صهیونیست‌ها در مناطق مختلف نوار غزه

درحالی که شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز از انزجار مسلمانان منطقه خاورمیانه از آمریکا و سیاست های واشنگتن در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر می دهد که این رژیم در صدوسی وچهارمین روز از آغاز جنایات خود علیه مردم فلسطین به حملات هوایی و بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه داد و در نتیجه بمباران شهر «رفح» دستکم یک شهروند فلسطینی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، جنگ علیه غزه در حالی به صدوسی وچهارمین روز خود رسیده که نظامیان صهیونیست همچنان به جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین با تمرکز بر شهر رفح در جنوب نوار غزه ادامه می دهند و وضعیت در این شهر به قدری فاجعه بار است که بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی بارها نسبت به شرایط اسف‌بار آن هشدار داده اند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که حملات گسترده ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا صورت می گیرد.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت غزه، بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

پربیننده ترین خبرها