تشکیلات خودگردان فلسطین: حماس جزء لاینفک صحنه سیاسی فلسطین است

تشکیلات خودگردان فلسطین: حماس جزء لاینفک صحنه سیاسی فلسطین است
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 17:24

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) تاکید کرد که جنبش حماس، بخش جدایی‌ناپذیر صحنه سیاسی فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه‌های فلسطین، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت:‌ روسیه از همه گروه های فلسطینی برای نشستی در مسکو در ۲۶ فوریه ( ۷ اسفند) دعوت کرده است.

وی افزود: آماده گفت و گو با حماس هستیم زیرا حماس بخش جدایی ناپذیر صحنه فلسطین است و ما (گروه های فلسطینی) باید در امر سیاسی متحد باشیم.
اشتیه همچنین آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین را برای برگزاری انتخابات در مناطق مختلف فلسطین اعلام کرد.

وی درباره راهکار موسوم به «دو دولتی» گفت:‌ در مورد راهکار موسوم به دو دولتی اجماع جهانی وجود دارد و این اجماع در بین فلسطینیان و حماس نیز وجود دارد اما سران رژیم صهیونیستی بر سر این موضوع اجماع ندارند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: بحث در مورد راهکار دو دولتی، سه دهه است که ادامه دارد و اکنون باید از شعار به عمل در آید.

به گزارش ایرنا، تاکید نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر لاینفک بودن حماس از عرصه سیاسی فلسطین در حالی صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵ مهر) جنگی ویرانگر و حملاتی وحشیانه علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته و یکی از اهداف خود را از بین بردن جنبش حماس اعلام کرده است.

آذرماه امسال نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت و گو با خبرگزاری «بلومبرگ»، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را با هدف نابودی حماس بی‌نتیجه دانسته و تاکید کرده‌بود که این جنبش قابل حذف نیست.

در عین حال، بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه جنبش حماس از بین رفتنی نیست، تحقق نیافتن اهداف اعلامی ارتش رژیم از جمله نابودی حماس یا آزادی اسیران صهیونیست را شکست دیگری برای تل آویو بعد از شکست در عملیات طوفان الاقصی دانسته‌اند.

پربیننده ترین خبرها