عضو ارشد حماس: در هیچ شرایطی فشارهای سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم

عضو ارشد حماس: در هیچ شرایطی فشارهای سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 22:12

عضو ارشد حماس گفت: نمی‌توان به توافق رسید در حالی‌که دشمن صهیونیستی با بازگشت آوارگان فلسطینی و عقب‌نشینی از غزه مخالفت می‌کند، این درحالی است که برگه پیشنهادی دشمن صهیونیستی تضمینی برای توقف جنگ و عقب‌نشینی از غزه ارائه نمی‌کند؛ لذا ما در هیچ شرایطی فشارهای سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم.

العالم - فلسطین اشغالی

خلیل الحیه عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگویی با شبکه الجزیره گفت: دشمن صهیونیستی همانطور که در زمینه بسط سیطره اش بر شمال و مرکز غزه شکست خورده در رفح نیز با شکست مواجه خواهد شد، ما وقتی در مذاکرات شرکت کردیم که برخی طرفها به ما اطمینان دارند که گفت و گو باعث توقف جنگ خواهد شد، اما در روزهای اخیر مقدار اطمینان دهی درباره اینکه مذاکرات باعث توقف جنگ خواهد شد، کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که مقاومت و مردم فلسطین به احقاق حقوق مشروع فلسطینیان اصرار دارند.

رژیم اسرائیل فقط در این صورت به اسرایش می‌رسد..

این عضو ارشد حماس اشاره کرد که دشمن صهیونیستی توافق پاریس را بر اساس منافع خودش طراحی کرده و از تفاهم درباره مسائل محوری مانند توقف جنگ عدول کرده است لذا دشمن صهیونیستی فقط وقتی به اسرایش می رسد که رسیدن کمک به غزه، توقف جنگ و مبادله اسرا را بپذیرد.

خلیل الحیه تاکید کرد که دشمن صهیونیستی می کوشد برای کسب رضایت راستگرایان افراطی موضوع مسجد الاقصی را مجددا مطرح کرده و منطقه را شعله ور کند. بنا بر این نتانیاهو نمی خواهد اسرای اسرائیلی را بازگرداند بلکه هدفش قتل آنان است تا جنگ را ادامه داده و خودش را نجات دهد.

پربیننده ترین خبرها