لحظه به لحظه با 138مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 138مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 07:54

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه در یورش گسترده به جنین در کرانه باختری یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و خرابی‌های زیادی در این منطقه بر جای گذاشتند.

العالم - فلسطین اشغالی

حملات اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف باریکه غزه همچنان ادامه دارد. این درحالی است که شهروندان در حال مهاجرت معکوس از رفح به مناطق مرکزی این باریکه هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت نوار غزه، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۴ مهر) به ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: در این مدت ۶۹ هزار و ۳۳۳ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 138مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

20:24 | کشته و زخمی‌شدن شماری نظامی صهیونیست در حملات حزب الله

حزب الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان اسرائیلی در شهرک «افیفیم» را هدف قرار داده و در این عملیات شماری از نظامیان اسرائیلی کشته و یا زخمی شدند.

حزب الله همچنین از هدف قرار دادن شهرک «متسوفا» با موشک‌های کاتیوشا در پاسخ به حملات تجاوزکارانه رژیم اسرائیلی به روستاها و منازل غیرنظامیان خبر داد.

19:11 | لحظه هدف قرار دادن یک تک‌تیرانداز صهیونیست توسط رزمنده قسام

لات

گردان‌های قسام تصاویری از هدف قرار دادن یک تک تیرانداز صهیونیست توسط رزمنده قسام در محله الزیتون در شهر غزه را منتشر کرد.

19:03 | بالگرد اسرائیلی در حال انتقال کشته‌شدگان و مجروحان ارتش اشغالگر

بل

گردان‌های قسام تصاویری از لحظه انتقال کشته‌شدگان و مجروحان ارتش اشغالگر توسط بالگردهای اسرائیلی در شمال باریکه غزه منتشر کرد.

این نظامیان اسرائیلی در درگیری با مبارزان قسام در شمال باریکه غزه کشته و یا زخمی شده بودند.

18:04 | شهادت نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شهرک عزون در قلقیلیه در شمال کرانه باختری خبر داد.

17:55 | بنر بازیکنان باشگاه «الازیغ‌اسپور» ترکیه در حمایت از فلسطین: «نه به نسل‌کشی؛ فلسطین آزاد خواهد شد»

یب

17:44 | مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت غزه:

اگر جهان مداخله نکند فاجعه انسانی واقعی باعث قربانی شدن صدها هزار نفر در غزه خواهد شد.

دشمن صهیونیستی می خواهد با هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی اهالی غزه را مجبور به مهاجرت به مصر کند و کاری کند که غزه غیرقابل سکونت باشد.

فقط 5 بیمارستان از مجموع 35 بیمارستان غزه فعال است.

گرسنگی در غزه عمیق تر می شود و تصمیم برنامه جهانی غذا درباره غزه شوکه کننده است.

16:25 | هلاکت 3 نظامی صهیونیست در غرب خانیونس

گردان‌های قسام اعلام کرد که سه تن از نظامیان اشغالگر توسط رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیدند و یک بالگرد اسرائیلی برای انتقال اجساد کشته‌شدگان در شمال محله الامل در غرب خانیونس فرود آمد.

القسام همچنین تاکید کرد که رزمندگان مقاومت شماری از نظامیان اشغالگر را که در منزلی موضع گرفته بودند با راکت "TPG"هدف قرار دادند.

15:39 | تصاویری از یورش نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهر یتما در جنوب نابلس

khf

15:36 | فعال شدن آژیر هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» در شمال فلسطین اشغالی

14:10 | حملات رژیم صهیونیستی به محله المشاع درشهر مجدل زون در جنوب لبنان

بلد

14:02 | نیروهای اشغالگرصهیونیست با ایجاد ایست و بازرسی در باب العامود تلاش می کنند تا از ورود مردم به مسجد الاقصی جلوگیری کنند .

لاب

13:19 | شمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۴ مهر) به ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: در این مدت ۶۹ هزار و ۳۳۳ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

12:50 | حمله اشغالگران صهیونیست به شهر رنتیس در غرب رام الله

یب

11:56 |کودک فلسطینی در انتظار غذا.....

غذا

10:24 | تصاویری از پیکرهای شهدا که در حملات صهیونیست ها به دیر البلح به شهادت رسیده اند .

شهدا

09:59 | نیروهای اشغالگر صهیونیست برای دومین بار مسجد ریاض الصالحین را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بمباران کردند.

fl

09:36 |درگیری در منطقه المواصی و بندر جدید خان یونس در جنوب نوار غزه

لاب

09:23 | منطقه بندر جدید خان یونس که خودروهای اشغالگر صهیونیست پس از یک شب بمباران و درگیری شدید از آن عقب نشینی کردند.

مینا

09:00 | پیکرهای شهدا در بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه رها شده است

لا

08:50 | تصاویری از بلدوزر رژیم صهیونیستی که یادمان شهدا را در شهر طمون در جنوب طوباس تخریب می کند.

gf

07:49 | ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن 3 نظامی دیگر خود از گردان 932 تیپ ناحال در جریان نبردها در شمال نوار غزه اعتراف کرد.

پربیننده ترین خبرها