گزارش خبرنگار العالم از تظاهرات حامیان فلسطین در قلب لندن/ فشار مردم انگلیس به پارلمان برای توقف جنگ در غزه

پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 11:22

در حالی که مباحثات داخل مجلس عوام انگلیس در جریان بود، تظاهرکنندگان بیرون از ساختمان خواستار صدور قطعنامه ای برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه و محکوم کردن موضع دولت بریتانیا در حمایت از تجاوزگری اسرائیل بودند.

العالم - اروپا

پارلمان انگلیس روز گذشته شاهد ازدحام جمعیت معترضی بود که مقابل ساختمان پارلمان تجمع کرده و قبل از شروع رای‌گیری در مورد پیشنهاد آتش‌بس در غزه خواستار اعمال فشار بر نمایندگان بودند تا به این آتش بس رای مثبت دهند.

یکی از شهروندان به شبکه العالم گفت: من آمده ام تا نظرم را در مقابل نماینده ام در مجلس بیان کنم و امیدوارم رای به نفع آتش بس باشد؛ مطمئن نیستم که واقعاً به نفع ما باشد اما نباید ناامید شد.

شهروند دیگری گفت: "این برای آرمان انسانیت است، به مسلمانان یا یهودیان مربوط نمی شود، زیرا مسلمانان، یهودیان و مسلمانان در فلسطین حتی قبل از "حکومت اسرائیل" در فلسطین زندگی می کردند. بنابراین دولت فعلی یک دولت متجاوز است. ما در برابر آپارتاید و هر کسی که مخالف انسانیت است، می ایستیم.»

همزمان با رای نمایندگان پارلمان به طرح پیشنهادی برای آتش بس ارائه شده توسط حزب ملی اسکاتلند، ائتلاف حامی فلسطین در بریتانیا خواستار تحصن گسترده در مقابل مقر پارلمان بریتانیا شد.

یک شهروند بریتانیایی که پرچم فلسطین را حمل می کرد، گفت: آنها مردمی آزاد هستند و هدف بزرگی دارند.

نمایندگان سعی کردند ساعت رای گیری را تغییر دهند، اما نتوانستند از سیل جمعیتی جلوگیری کنند که خواستار توقف حمام خون تحت پوشش حمایت بریتانیا از آن بود.

یک شهروند انگلیسی به شبکه العالم گفت: "انگلیس عمدا یک غده سرطانی به نام "اسرائیل" را در قلب جهان عرب کاشت تا کنترل خود را بر منطقه حفظ کنند، آنها عمدا این کار را کردند و مشکلات زیادی در جهان ناشی از همین تصمیم اشتباه است."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها