رکوردزنی دو کشور اسلامی در صادرات محصولات به «اسرائیل» در جریان جنگ غزه

رکوردزنی دو کشور اسلامی در صادرات محصولات به «اسرائیل» در جریان جنگ غزه
جمعه 4 اسفند 1402 - 13:22

وزارت کشاورزی رژیم صهیونیست فهرستی از کشورهایی را منتشر کرد که از آغاز جنگ غزه در اوایل اکتبر گذشته تا کنون، همچنان به صادرات میوه و سبزیجات و مرکبات به این رژیم ادامه می‌‌دهند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از روسیا الیوم ، بیانیه‌های وزارت کشاوری رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که از هشتم اکتبر گذشته تا ۱۱ فوریه جاری، شرکت‌هایی از ترکیه و اردن بیشترین صادرات محصول را به فلسطین اشغالی داشته‌ اند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌هایی از ۲۴ کشور از زمان آغاز جنگ غزه، سبزیجات و میوه‌جات مورد نیاز رژیم اسرائیل را تامین کرده‌اند. این شرکت‌ها همچنین به این رژیم در حل بحران امنیت غذایی کشاورزی حاکم بر این رژیم و کاستن از فشار افزایش قیمت‌ها در نتیجه کمبود محصولات، کمک کرده‌اند.

به دنبال عملیات "طوفان الاقصی"، شهرک‌نشینان مستقر در منطقه اشغالی "غلاف غزه" در بخش کشاورزی متضرر شده‌ و هزاران کارگار بیکار شده‌اند.

شرکت‌هایی از ترکیه و اردن دو برابر بیشتر از بقیه ۲۲ کشور مذکور در فهرست وزارت کشاورزی این رژیم، به فلسطین اشغالی سبزیجات و میوه‌جات صادر کرده‌اند و این دو کشور معادل ۵۴.۶۶ درصد از صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

از هشتم اکتبر تا ۱۱ فوریه، ۱۱۹.۷۱۵ تن میوه و سبزیجات از ترکیه و اردن به فلسطین اشغالی صادر شده‌ است.

شرکت‌های ترکیه به تنهایی ۳۹.۷۱۳ تن سبزیجات و سیب صادر کرده‌اند و شرکت‌های اردنی ۲۵.۶۹۷ تن از انواع سبزیجات. ترکیه، اردن، هلند، ایتالیا، فرانسه و چین ۶ کشوری هستند که بیشترین صادرات این محصولات را از آغاز جنگ غزه داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها