گفتگوی مادران مجریان عملیات استشهادی در شرق قدس با العالم+ ویدیو

شنبه 5 اسفند 1402 - 10:58

مادر مجری عملیات شهادت طلبانه شرق قدس، گفت: شمار زیادی از نظامیان صهیونیست وارد خانه مان شدند، جوانان را کتک زدند، دختران را بازداشت کردند و مردان را اعم از خرد و کلان و حتی پیرمرد 70 ساله دست بند زدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش العالم، به دنبال عملیات استشهادی صبح روز پنجشنبه (3 اسفند ماه) سه جوان فلسیطنی نزدیک مرکز ایست بازرسی الزعیم کنار شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس اشغالی که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن 8 صهیونیست دیگر شد، شمار زیادی از نظامیان ارتش اشغالگر روز جمعه (4 اسفند ماه) به محله مجریان این عملیات در روستای «بيت تعمر» در شرق شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

در این یورش، نظامیان رژیم صهیونیستی خسارات زیادی به منازل خانواده آنان وارد کردند و بستگان مجریان این عملیات را ساعت‌ها بازداشت و بازجویی کردند به طوری که دو نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

سازمان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجریان عملیات صبح پنجشنبه، دو برادر به نام های محمد و کاظم الزواهره ساکن روستای التعامره در شرق بیت لحم بودند و مجری سوم به نام احمد الوحش ساکن زعتره در جنوب بیت لحم بود.

بنابر این گزارش، به دنبال این واقعه خانواده مجریان عملیات شهادت طلبانه ایست بازرسی «الزعيم» در شرق قدس اشغالی، در مقابل منازل خود در روستای «بيت التعامره» در جنوب کرانه باختری، از کسانی که برای ابراز همدردی با آنها آمده بودند، پذیرایی کردند.

خانواده های الزواهره و الوحش به دنبال یورش نظامیان صهیونیست،ساعات سختی را گذراندند چرا که ارتش اشغالگر به عنوان بخشی از سیاست مجازات جمعی علیه فلسطینی‌ها، به صورت وحشیانه به تعداد زیادی از منازل شهروندان یورش برد و آنجا را تفتیش کرد.

مادر کاظم و محمد الزواهره مجریان عملیات ایست بازرسی «الزعيم» در شرق قدس اشغالی به خبرنگار العالم گفت: «شمار زیادی از نظامیان صهیونیست وارد خانه مان شدند، دختران را بازداشت کردند و مردان را اعم از خرد و کلان و حتی پیرمرد 70 ساله دست بند زدند.

وی افزود: نظامیان صهیونیست همچنین جوانان را کتک زدند که پسرم هم جزء ایشان بود. دخترم را با خود بردند و همچنان در حال تحقیق از او هستند. وی دارای 6 فرزند از جمله یک نوزاد شیرخوار است. اشغالگران هر وسیله‌ای را که می دیدند، با کینه و نفرت پرتاب می کردند و می شکستند.»

این مادر فلسطینی به سختی توانست درباره این موضوع صحبت کند که حکایت از درد و رنج عمیق او دارد.

ام احمد، مادر یکی دیگر از مجریان این عملیات به نام احمد الوحش گفت: «نظامیان صهیونیست سه فرزندم، شوهرم و دخترم ضحی را بردند. چند ساعت بعد بچه ها و همسرم برگشتند اما دخترم ضحی هنوز پیش آنها در بازداشت است.»

وی با اندوه فراوان گفت: « نگران پسرم احمد هستم که رفت و دیگر پیش من نیامد. اگر شهید شده است، خداوند رحمتش کند و اگر در بازداشت صهیونیست‌هاست، خداوند به او قدرت تحمل عنایت فرماید.»

بنابر اعلام رسانه های اسرائیلی، در این عملیات یکی از مجریان عملیات به طور عمد با یک وسیله نقلیه تصادف کرده و باعث ایجاد ترافیک شد و سپس سه مجری دیگر این عملیات از خودرو پیاده شده و با دو تفنگ و یک کلت کمری به سمت شهرک نشینان تیراندازی کردند.

پربیننده ترین خبرها