گزارش العالم از تظاهرات شهروندان لندنی در محکومیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی+ ویدیو

چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 12:18

همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی تسلیحات در پایتخت انگلیس و مشارکت شرکت‌های اسلحه سازی که تسلیحات و ادوات نظامی به رژیم صهیونیستی می‌فروشند، لندن شاهد تظاهراتی اعتراضی بود.

العالم- اروپا

به گزارش خبرنگار العالم، سازمان‌های همبستگی با فلسطین و صدها شهروند انگلیسی روز گذشته ‍(سه شنبه) با برپایی تظاهرات مقابل ورزشگاه "تویکنهام" در لندن، نسبت به میزبانی انگلیس از نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات و نیز ادامه فروش تسلیحات انگلیسی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. آنها شعار می‌دادند: "تا زمانی‌که نسل‌کشی متوقف نشود تسلیم نخواهیم شد".

در سایه سیاست یک بام و دو هوایی لندن در برابر رژیم اشغالگر و فروش تسلیحات به این رژیم، خشم مردمی در این کشور به اوج خود رسیده است در این تظاهرات معترضان بر مقابله با نقض حقوق بشر تأکید کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات‌ موضع دولت انگلیس در قبال رژیم اسرائیل را که جنگ ویرانگری علیه فلسطینیان در باریکه غزه به راه انداخته است، محکوم کردند.

پیشتر گروهی از کارشناسان سازمان ملل هشدار داده بود که هر گونه تسلیحات و مهماتی که به اسرائیل ارسال و از آنها در غزه استفاده شود احتمالا به نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی منجر می‌شود.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر (15 مهر ماه)، آمریکا و انگلیس حامیان نظامی و مالی این رژیم بوده و همچنان سلاح برای صهیونیست‌ها جهت کشتار فلسطینیان ارسال می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها