اطمینان‌ رژیم صهیونیستی به مصر درباره نحوه تهاجم به رفح

اطمینان‌ رژیم صهیونیستی به مصر درباره نحوه تهاجم به رفح
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 14:55

رفح که در مرزهای جنوبی باریکه غزه قرار دارد نه تنها برای فلسطینیان بلکه برای مصر نیز اهمیتی چشمگیر دارد. مصری‌ها به شدت نگران تحولات در این منطقه هستند و نسبت به هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانی‌های ویژه خود را مطرح کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، وب‌سایت "اکسیوس" اعلام کرد مسئولان اسرائیلی در جریان سفیر اخیر به قاهره، به طرف مصری اعلام کردند که اسرائیل گام‌هایی را برخواهد داشت تا تضمین کند تهاجم به رفح منجر به گسیل آوارگان فلسطینی به مصر نخواهد شد.

تنش احتمالی بین قاهره و تل‌آویو، در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح به‌ قصد اشغال مجدد گذرگاه فیلادلفیا، نگرانی‌هایی در مورد آینده توافق صلح میان این دو طرف به وجود آورده است.

رژیم اشغالگر ادعا می‌کند کنترل بر گذرگاه فیلادلفیا تنها راه برای قطع کردن مسیر دسترسی گروه مقاومت حماس به سلاح و درنهایت خلع سلاح و از کار انداختن این گروه است.

در حالی‌گه مصر پیش ‌از این ادعاهای این رژیم در مورد "قاچاق اسلحه، مواد منفجره و اجزا سازنده آن" از طریق این کشور به غزه را بی‌اساس اعلام کرده بود.

مصر همین‌طور بارها در مورد هر حرکتی به‌قصد "اشغال گذرگاه فیلادلفیا" و یا راندن فلسطینیان آواره به سینا هشدار داده و آنها را خط قرمزهای خود اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها