شیخ نعیم قاسم: اگر آمریکا نبود اسرائیل نمی توانست چند روز بیشتر دوام بیاورد

شیخ نعیم قاسم: اگر آمریکا نبود اسرائیل نمی توانست چند روز بیشتر دوام بیاورد
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 12:25

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حمله به غزه حمله آمریکایی است، اگر حمایت های آمریکا نبود اسرائیل نمی توانست چند روز بیشتر دوام بیاورد

العالم ـ لبنان

بنابر این گزارش، شیخ نعیم قاسم، قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان، روز دوشنبه طی سخنانی در کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با عنوان «البنیان المرصوص» در بیروت که مستقیم از شبکه خبری العالم پخش شد، اظهار داشت: آمریکا به دنبال سیطره بر منطقه ما و تغییر آن به نحوی است که بتواند به راحتی هر کسی را که قصد مقاومت و سرپیچی در برابر واشنگتن داشته باشد، به زانو درآورد.

وی خطاب به دشمن صهیونیست گفت: در صورت حماقت با نسخه پیشرفته جنگ ۳۳ روزه مواجه خواهید شد و شکست مفتضحانه دیگری به شکست های شما و پیروزی دیگری به پیروزی های ما افزوده خواهد شد. جنگ علیه غزه را متوقف کنید، تا منطقه آرام شود.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: محور ایران، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین و عراق محور عزت و شرافت است ومقاومت فلسطین شجاع ترین جبهه های مقاومت است و بالاترین جانفشانی ها را رقم می زند و ملت فلسطین نماد انسانیت است و ثابت کرد که ملتی ثابت قدم، قادر و عظیم است و دشواریهایی را تحمل می کند که هیچ ملتی در جهان آن را تجربه نکرده است.

وی در باره همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و کشتار فلسطینیان گفت: حمله به غزه حمله آمریکایی است، اگر حمایت های آمریکا نبود اسرائیل نمی توانست چند روز بیشتر دوام بیاورد.

شیخ نعیم قاسم افزود: حمله به غزه در وهله اول حمله امریکا و بعد حمله اسرائیل است و این حمله برای نسل کشی ملت فلسطین و نه در واکنش به عملیات طوفان الاقصی صورت گرفته است.

وی گفت: فلسطین از دریا تا رودخانه یک کلیت یکپارچه است و ملت آن می تواند کشور خود را بر سراسر خاک فلسطین بنا کند.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که حملات اسرائیل قتل عام ملتی بی دفاع و تخریب خانه هاست، خاطرنشان کرد، هر کس که به دنبال این است که ملت فلسطین خسته شود و به زانو درآید به او می گوییم که دارد وقت خود را تلف می کند.

وی گفت: حمله به غزه جنگی عبث و بیهوده علیه ملتی بی دفاع است و بی هیچ نتیجه ای به بن بست خواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها