لحظه به لحظه با 151مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 151مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 07:49

تداوم حملات و جنایتگری رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری در حالی امروز (سه شنبه) وارد 151مین روز خود شده است که شب گذشته صدها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست با برگزاری تظاهرات در مرکز تل‌آویو خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این رژیم، توافق آتش بس و بازگشت اسرای اسراییلی شدند، در همین حال جنگنده های رژیم اشغالگر بامداد امروز اردوگاه آوارگان فلسطینی در النصیرات غزه را به شدت بمباران کردند.

العالم - فلسطین اشغالی
بنابر این گزارش، صدها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته بار دیگر با برگزاری تظاهرات در مرکز تل‌آویو خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بازگشت اسرای صهیونیستی شدند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معترضا خیابان مقابل وزارت جنگ این رژیم در تل آویو را مسدود کردند و با سر دادن شعارهایی، خواستار توافق فوری برای آزادی اسرای اسراییلی در غزه شدند.
از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع گرسنگی در کودکان غزه هشدار داد. تدروس آدهانوم گبریسوس رییس سازمان بهداشت جهانی،‌در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بازدید دو روز پیش مقام‌های این نهاد از بیمارستان‌های العوده و کمال عدوان در شمال غزه، بیانگر کمبود شدید غذا و سوء تغذیه مرگبار کودکان است.

وی خاطرنشان کرد که نتایج بازدید از این بیمارستان‌ها، یافته‌های ترسناک و شوم داشته و کمبود غذا به مرگ ۱۰ کودک منجر شده و سطوح بسیار بالایی از سوء تغذیه در این دو بیمارستان که ساختمان و تاسیسات آنها هم در جریان حملات ارتش (رژیم) اسرائیل ویران شده، مشاهده شده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 151مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:15 | یونیسف: مرگ کودکان در باریکه غزه رو به افزایش است

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داد که روند مرگ و میر کودکان فلسطینی بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه در نوار غزه بویژه شمال این منطقه رو به افزایش است. (جزئیات بیشتر)

21:40 | آمادگی مردم رفح برای استقبال از ماه مبارک رمضان به رغم شرایط دشوار

فیلم

21:29 | بازداشت مجدد حنان برغوثی

حنان برغوثی از فعالان جنبش حماس که در توافق اخیر مبادله اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل آزاد شد، بار دیگر بازداشت شد.

حنان برغوثی خواهر نائل برغوثی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی است .

20:58 | اسامه حمدان از رهبران ارشد حماس :

در دو روز گذشته دیدگاهمان را بیان و بر شروطمان برای آتش بس تاکید کردیم و خواستار آتش بس، عقب نشینی کامل نیروهای اسرائیلی و بازگشت آوارگان فلسطین شدیم.

دشمن هنوز در برابر طرح های آتش بس از سیاست وقت کشی استفاده می‌کند و از قتل عام به عنوان اهرم فشاری برای بازداشتن مردم از احقاق حقوقش بهره برداری می نماید، اما بدانید آن چه را که دشمن نتوانست در میدان جنگ به دست آورد در میز مذاکره نیز به دست نخواهد آورد.

هر نوع مبادله اسرا فقط پس از آتش بس و تحقق تمام شروطمان انجام خواهد شد.

قتل عام مردم و هدف قرار دادن کاروان های کمک ادامه دارد و کمک‌های هوایی فقط بخش اندکی از نیازهای مردم غزه را تامین می کند.

به واشنگتن می گوییم که مهمتر از ارسال هوایی کمک، توقف ارسال سلاح به اسرائیل است.

20:19 | مقام صهیونیست: خسارات ما از جنگ غزه 6 برابر خسارات جنگ لبنان است

مدیر اداره مالیات‌های رژیم اسرائیل تاکید کرد که نزدیک به پانصد هزار اسرائیلی برای گرفتن غرامت زیان‌هایی که به دلیل جنگ تاکنون متحمل شده‌اند شکایت ارائه کردند. (جزئیات بیشتر)

20:05 | ارتش رژیم صهیونیستی شهرک حولا در جنوب لبنان را بمباران کرد

فیلم

19:46 | مذاکرات «دشوار» آتش‌بس در قاهره

شبکه تلویزیونی «قاهره» روز سه شنبه به نقل از یک منبع ارشد مصری گفت که مذاکرات غیرمستقیم بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در قاهره برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه با «دشواری‌هایی» روبرو است. (جزئیات بیشتر)

19:34 | شهر نیویورک شاهد یکی از بزرگترین تظاهرات تاریخ خود در حمایت از فلسطین، همبستگی با مردم غزه و محکومیت جنایات ارتش اسرائیل بود

فیلم

19:16 | آخرین پست شهید «محمد هشام شحاده» مجری عملیات امروز الحواره:

ترس فقط یک توهم است؛ ما فقط از خدا می‌ترسیم.

18:52 | غزه غرق در خون؛ به این تصاویر عادت نکنید که خیانت به فطرت و وجدان و انسانیت است

18:51 | قهرمان جدید فلسطین: شهید محمد هشام شحاده

ساعاتی قبل یک نوجوان 16 ساله فلسطینی در پاسگاه حواره با سلاح سرد به سربازان تروریست حمله کرد و پس از مجروح کردن یک اشغالگر به شهادت رسید.

بیمارستان بیلینسون: وضعیت مجروح حمله با چاقو در جنوب نابلس وخیم است.

18:31 | امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

باید گام‌های قوی‌تری برای پایان دادن به نسل‌کشی در فلسطین برداریم

کشورهای اسلامی باید روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع و صادرات کالا به سرزمین های اشغالی را متوقف کنند.

امید بستن به آمریکا برای منع کشتار مردم غزه یک توهم است زیرا این کشور شریک جنایات رژیم اسرائیل علیه غزه است.

مسئله فلسطین، مسئله محوری و مرکزی جهان اسلام است.

لازمست کشورهای اسلامی شرکت کننده در این نشست با اتخاذ تصمیمات قوی، پیام محکم و بازدارنده به رژیم صهیونیستی و حامیان آن ارسال نموده و گام های قوی برای پایان دادن به این نسل‌کشی بیرحمانه بردارند.

18:25 | حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس اضطراری برای فلسطین:

روند تجاوز به غزه رو به افزایش است و اشغالگران تمام موازین بین‌المللی را نقض کرده و مرتکب جنایات ضد بشری می شوند.

ما از تمام کشورها می خواهیم به اشغالگران برای تعهد به احکام دادگاه دادگستری بین‌المللی فشار آورند.

ما با نگرانی تصمیم برخی از کشورها برای تعلیق اعطای کمک مالی به آنروا را پیگیری می‌کنیم و آن را مجازات گروهی فلسطینیان می‌دانیم.

18:16 | مقاومت لبنان یک تانک مرکاوای دیگر اشغالگران را منهدم کرد

حزب الله لبنان اعلام کرد یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در تپه تله الطیحات در مرز لبنان با فلسطین اشغالی هدف قرار داده و آن را منهدم کرد.

18:08 | وزیر خارجه عربستان در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین:

جامعه جهانی باید به مسئولیت‌هایش در قبال حمایت از غیرنظامیان و جلوگیری از مهاجرت اجباری اهالی غزه عمل کند.

تعداد کشورهایی که خواستار آتش بس در غزه هستند رو به افزایش است.

جامعه جهانی هنوز از متوقف کردن قتل عام در غزه ناتوان است، زمان آن فرا رسیده که جهان کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد.

هدف قرار دادن آنروا باعث افزایش رنج مردم فلسطین می شود از این رو ما متعهد به ادامه حمایت از آن هستیم.

17:46 | بمباران مناطقی در جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی

فیلم

17:29 | حماس: باید آتش‌بس فراگیر در غزه برقرار شود

باسم نعیم از مسئولان ارشد جنبش حماس: این جنبش پیشنهاد خود را در مورد توافق آتش‌بس به میانجیگران ارائه کرده است و منتظر پاسخ رژیم اسرائیل است. (جزئیات بیشتر)

17:22 | زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در جنوب نابلس

منابع عبری از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین یتسهار در اطراف شهرک حواره در جنوب نابلس خبر دادند.

به گفته این منابع، در این عملیات یک نظامی اسرائیلی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و زخمی شده است.

17:14 | حزب‌الله تانک مرکاوای اشغالگران را منهدم کرد

حزب الله لبنان اعلام کرد یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک نطوعا در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و سرنشینان آن به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

15:48 | کودک فلسطینی از شهادت اعضای خانواده همسایه‌شان می‌گوید: «صاحبان این خرس عروسکی همگی شهید شدند»

یک کودک فلسطینی از خانیونس گفت: دیشب حمله بزرگی به این خانه شد و این خانه ویران گشت، دیشب پیکر شهدا را از زیر آوارها خارج کردند. این خرس عروسکی متعلق به صاحبان این خانه است که همسایه ما بودند، همه‌ آنها شهید شدند، خدا بیامرزدشان، صاحبان این خرس همگی از دنیا رفتند.

فیلم

15:35 | منابع عبری: بخشی از کمک‌های هوایی که به شمال غزه پرتاب شد در ساحل زیکیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی افتاد و به مقصد نرسید

15:24 | شهادت 12 زن و کودک فلسطینی در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در رفح

شماری از شهروندان فلسطینی در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه بازار در مرکز شهر رفح به شهادت رسیدند. (جزئیات بیشتر)

15:19 | اقدام جالب پلیس مصری در حمایت از ملت مظلوم غزه

این پلیس مصری لباس نظامی خود را به زمین انداخت، پرچم فلسطین را برافراشت و برای غزه شعار داد.

فیلم

14:21 | شهادت دو نوزاد در بیمارستان کمال عدوانِ غزه به دلیل کمبود دارو و غذا

1

14:09 | استقبال از ماه مبارک رمضان در خیمه‌های آوارگان غزه

گالری

13:55 | اقدام رسانه‌ای آمریکا علیه شبکه العالم

شرکت‌های رسانه‌ای آمریکا در اقدامی غیر حرفه ای و مغایر آزادی بیان، حساب‌ها و صفحات اجتماعی شبکه خبری عربی العالم را مسدود کردند. (جزئیات بیشتر)

13:48 | تحلیل موانع آتش بس در غزه در گفتگوی العالم با سخنگوی جهاد اسلامی

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: از ابتدای دور اول مذاکرات، رژیم صهیونیستی مسیر لجاجت را در پیش گرفته و هر بار که مذاکرات در مسیر مثبت قرار گرفته است، از آن خارج شده است. (جزییات بیشتر)

12:36 | تازه‌ترین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به 30631 شهید و 72043 مجروح از 7 اکتبر تا امروز رسیده است.

رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 10 جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده که 97 شهید و 123 مجروح داشته است.

تعدای از قربانیان هنوز زیر آوار یا در خیابان‌ها و جاده‌ها پراکنده هستند و رژیم اشغالگر اجازه انتقال پیکر آنها را نمی‌دهد.

10:44 | معترض اسرائیلی: ما فریب خوردیم که به این جنگ بی پایان کشیده شدیم

دولت ما توجهی به بیش از 100 گروگان ندارد. دولتمردان ما جنایتکار و کلاهبردار هستند.

1

10:08 |حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست در مجاورت پایگاه الراهب

- مقاومت لبنان از حمله بامداد امروز (سه شنبه) به نظامیان صهیونیست‌ در مجاورت پایگاه نظامی الراهب خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان مقاومت ساعت یک بامداد امروز (سه‌شنبه) یک گروه از نیروی نظامی دشمن اسرائیلی را که در اطراف پایگاه الراهب در حرکت بودند، با گلوله‌های توپ، مستقیما هدف قرار دادند.

09:30 | شهادت 14 فلسطینی از جمله چند کودک در بمباران منزل خانواده الفقعاوی در خان‌یونس

- تصاویر حاوی صحنه‌های دلخراش است

1

09:08 | گزارش العالم از نزدیک مرز مصر و ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این منطقه(زیرنویس فارسی)

صهیونیست‌ها چادر آوارگان غزه را هم بمباران کردند.

1

08:57 | سنتکام از حمله موشک بالستیک ضدکشتی یمنی به خلیج عدن خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سه شنبه با انتشار مطلبی در صفحه ایکس(توییتر سابق) نوشت که نیروهای انصارالله یمن دو فروند موشک بالستیک ضدکشتی را به سمت کشتی‌ها در خلیج عدن شلیک کردند.(جزییات خبر)

08:34 | تخریب خانه اسیر فلسطینی در غرب جنین

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک کفردان در غرب جنین در کرانه باختری یورش بردند و خانه اسیر عبدالله یحیی مساد را تخریب کردند.

07:36 | یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم خطری برای امنیت داخلی آن است و هر نخست وزیری که طبیعی باشد، فورا او را برکنار خواهد کرد.

07:35 | ادهم شرقاوی نویسنده فلسطینی، با انتشار تصویر بالا در صفحه ایکس(توییتر سابق) خود نوشت:

«شما می‌توانید مساجد را نابود کنید
اما شما نمی‌توانید اسلام را نابود کنید!»

07:34 |حمله شدید جنگنده های رژیم اشغالگر به اردوگاه النصیرات در غزه

07:18 |کمک‌رسانی آمریکایی به غزه ...


07:18 |
خبرگزاری فلسطینی شهاب از حمله توپخانه ای گسترده رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس در جنوب غزه خبر داد.

- حمله شدید جنگنده‌های رژیم اشغالگر به اردوگاه النصیرات در غزه

07:10 | بیش از 100 وکیل استرالیایی خواستار معرفی آنتونی آلبانیز به دادگاه لاهه به عنوان شریک جرم نسل کشی در غزه شدند.



(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها