دادگاه عالی کویت: عضویت در حزب‌الله جرم است

دادگاه عالی کویت: عضویت در حزب‌الله جرم است
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 09:23

دادگاه عالی کویت حزب‌الله لبنان را سازمانی "مجرمانه" و "ممنوعه" اعلام کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش الخلیج أونلاین، دادگاه عالی کویت (عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور) روز پنجشنبه (۱۰ اسفند) اعلام کرد که حزب‌الله لبنان سازمانی "مجرمانه" و "ممنوعه" است؛ این نهاد همچنین حزب‌الله را سازمانی پیرو اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران و درصدد گسترش آن در کشورهای اسلامی و عربی دانست، و هرگونه حمایت و همکاری با این سازمان و یا عضویت در آن را جرم اعلام کرد.

حکم نهایی دادگاه عالی کویت درپی محکومیت 3 شهروند کویتی به جاسوسی برای حزب‌الله لبنان صادر شده است.

این پرونده درپی اتهام نهاد امنیتی کویت به این سه شهروند مبنی بر ارسال کمک مالی برای حزب‌الله تشکیل شد؛ دادگاه استیناف کویت اواخر سال 2023، "صرف تأیید یا تمایل یا همسویی" با حزب‌الله را برای محکومیت کافی ندانست و حکم به تبرئه آنها داد. اما پس از آن، پرونده متهمان مجدداً به دادگاه عالی (تجدیدنظر) رفت؛ و این دادگاه روز پنجشنبه حکم قبلی را نقض و بار دیگر آنها را محکوم (بدون ذکر مجازات)، و ملزم به اصلاح رفتاری (عدم اقدام مجدد به این کار) کرد.

تیرماه گذشته نیز 13 شهروند کویتی از اتهام تأمین مالی حزب‌الله از طریق تأسیس سازمان‌های خیریه و عضویت در این گروه، تبرئه شده بودند.

کویت در سال‌های گذشته بسیاری از گروه‌هایی که ادعا می‌شد وابسته به حزب‌الله لبنان هستند، ازجمله گروه «العبدلی» را دستگیر کرده‌ است.

پربیننده ترین خبرها