گزارش العالم از ارابه مرگ؛ شیرخوارگانی که دربیمارستان کمال عدوان پرپر می شوند+فیلم

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 14:37

موارد فوتی در میان کودکان و نوزادان به دلیل سوء تغذیه و قحطی ناشی از تحریم و محاصره به خصوص در بخش شیرخوارگاه بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه افزایش یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

قاعده "هر کس در آتش نمیرد در محاصره حتما خواهد مرد"، تبدیل به استراتژی رژیم صهیونیستی در برخورد با کودکان شیرخوار در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه شده است. شیرخوارانی که به دلیل محاصره و تحریم دچار سوء تغذیه شده و جان خود را از دست می دهند، پیوسته در حال افزایش است.

خبرنگار العالم با حضور در بخش شیرخوارگاه بیمارستان کمال عدوان، از افزایش مرگ و میر نوزادان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و محاصره شدید شمال غزه خبر داد.

بنابر این گزارش، تنها گناه این کودکان این است که در زمان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به دنیا آمده اند.

کودکان غزه از گرسنگی می میرند
به گزارش خبرنگار العالم، روزی 5 تا 7 کودک در این بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

بخش شیرخوارگاه بیمارستان کمال عدوان

یاسمین رامی، پزشک این بیمارستان کمال عدوان به خبرنگار العالم گفت: تعداد فوتی های این بخش به دلیل سوء تغذیه و تحریم، هر روز در حال افزایش است. این بخش مخصوص کودکان نارسی است که زودتر از موعد به دنیا می آیند لذا نیاز به شیر خشک های خاصی دارند تا بتوانند رشد خود را تکمیل کنند. اما در شمال غزه، شیر تمام شده و این مساله باعث سوء تغذیه آنها شده است.

وی افزود: " فقط در بخش شیرخوارگاه روزانه دو تا سه مورد فوتی اتفاق می افتد که اگر دیگر بخش های کودکان را هم در نظر بگیرم روزی 6 تا 7 مورد مرگ کودکان در بیمارستان کمال عدوان اتفاق می افتد و بخشی از این مساله به خاطر تغذیه های ناسالم و آلوده مادران گرسنه است که در نتیجه، شیری که به کودکان خود می دهند هم آلوده می باشد".

پربیننده ترین خبرها